tisdag 5 januari 2010

Löpartröja II

Jag testar, som jag tidigare skrivit, löparkläder i samarbete med SupplyStation. Tidigare test kan ni läsa här (höst-/ vårtights), och här (underställströja).

Senaste veckorna har jag haft möjligheten att testa en Bagheera aex, lager 1 tröja. Tröjan är i spandex material, och har mesh under armarna och på ryggen för att ge bättre andning. Tröjan finns i svart, röd, ljusblå och lime, och kan alltså beställas från SupplyStation.

Min test-tröja i svart. Bra reflexdetaljer, och mesh på ryggen och under armarna, vilket ger en bra andningsfunktion.

Vad jag tyckte om tröjan:


Funktion: Jag har använt tröjan egentligen som andra lager nu när det varit kyligt, och haft den ovanpå en funktionströja under jackan. Tröjan är smidig och följer kroppen, och rörelserna väl. Att tröjan har mesh på ryggen, och således ger en bra funktion med ventilation där är uppskattat, speciellt när man springer med ryggsäck som annars kan vara ganska värmande. Den kompletterar också en andra underställströja bra, eftersom det ofta kan bli lite för tätt med två underställströjor.

Design: Tröjan är riktigt snygg, och har dessutom reflexdetaljer som kan vara till nytta ifall man använder den på höst och vårkanten.

Bagheera tröjan får bra betyg. Den är snygg och användbar: både nu på vintern som "andra underställs tröja" och jag kan också tänka mig att använda den som den är när det är lite svalare på sommaren, eller med en väst utanpå.

1 kommentar:

  1. Den verkar ju kanonbra.

    Sv: Ja PT är roligt att köra med när man känner att man har kört fast lite.

    SvaraRadera