fredag 22 januari 2010

TGI Tvättid

Äntligen fredag säger vissa, äntligen tvättid säger jag. Av någon anledning hade jag fullständig brist på underställströjor med en acceptabel fräschhetsnivå idag. Jag vet liksom inte vart alla undertröjor försvunnit, och de som finns är delvis använda. Endera har jag ökat omsättningen på tröjor denna vecka, eller, som jag misstänker starkt, är det någon som använt tröjorna parallellt med mig. (Och om så är fallet - får jag då registrera dubbelgångarens pass på funbeat? Fast, det kanske jag inte vill... jag har ju haft något av en lugnare vecka nu, och tänkte ösa på lite mer nästa vecka.)

Foto: Privat. Nästan dagsljus! Jag var tvungen att kolla klockan en extra gång idag där jag kom ut från jobbet; trodde att jag misstagit mig på tiden och loggat ut en timme tidigare än jag tänkt mig nu på fredagen, men såhär ljust var det vid kvart i 5 idag.

Ikväll hoppas jag i alla fall att eländet är över; jag kommer att inleda lördagen med skåpet fyllt av rena, nytvättade träningskläder. Sådan lyx går inte av för hackor.

Har ni förresten noterat Isabellah Anderssons rekord på marathon i Dubai? 2.26.52 - makalöst!