fredag 15 januari 2010

Det våras för tightsen

-4 på termometern och vindstilla vad jag kunde se från köksfönstret. Efter flera veckor med dubbla lager underställskallingar och överdragsbyxor på det, kändes det som om det i morse var dags för tightsen att göra comeback. Inga konstigheter, bara på med vintertightsen och så iväg.


Ofta när jag springer till jobbet på mornarna är jag i en slags uppvakningsfas. Inte fullständigt skarp i tankarna, men lagom till det att jag är framme brukar jag vara fit for fight. Idag var jag antagligen inte fullständigt med.


När jag kom fram, ställde jag mig i vanlig ordning framför torkskåpet, redo att börja dra av lager på lager på lager; de kommande 10 minuterna var alltså säkrade. Efter avlägsnande av lager ett såg jag fascinerande ner på mina bara ben. Var det inte mer än då här? Nej tydligen inte. Bastun fick idag ge vika från att fungera som nödvändighetsfunktion för att tina upp stelfrusna skinkor, till ett ultimat fredag-innan-jobbet-lyx. Huruvida tightsen är här för att stanna återstår att se. Idag var det i alla fall vår nog.

Tack till alla som registrerat sig på sajten, och kommenterat på bloggen! Ni som har egna bloggar; klipp gärna in en länk till er blogg i slutet av inlägget, så hittar andra läsare till er (trodde att det gick att ha bloggnamnet som användarnamn, men jag misstog mig där).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar