söndag 31 januari 2010

Definitionsfråga

Igår skulle jag springa långpass. Mina långpass brukar ligga på omkring 25 km +- 5 km, men igår avslutade jag efter 12 km eftersom jag höll på att bli till en ispinne. Något andra löppass blev det inte heller igår, istället styrketräning hemma, och alltså en helt ok träningsdag, men ändå med en viss bittersmak av ett avbrutet långpass.


Idag är det väldigt lugn träning på agendan, eftersom jag imorgon ska på test till Sport Support Center. Under förmiddagen blev det ett relativt lugnt löppass tillsammans med maken, också på 12 km, för att möta upp ett gäng löparbloggare och fotograf. Detta pass i återhämtningssyfte. Same, same but different - definitionsfråga.

I morgon kväll är det alltså laktat-test på SSC som gäller. Jag var på något liknande test när jag var ca. 17, och det enda jag kommer ihåg från det testtillfället var att det rann blod längs armarna av sticken i fingrarna vid varvning. Vad jag förstått har testtekniken utvecklats en del de senaste tio åren. Många av mina Linnéa klubbkompisar har varit på detta test, och tyckt att det varit till stor hjälp, men det har inte blivit av för mig. Nu hade Ingmarie fixat tester åt oss i marathonnätverket, så jag tänkte passa på att gå på testet. Spännande ska det bli.

Som en psykologisk effekt av vetskapen om att jag imorgon ska på test, känner jag mig nu totalt ur form. Jag känner mig tung som en elefant i kroppen, och misstankar om att jag är övertränad kommer fram (såna tankar brukar jag lyckas puffa iväg ganska lätt i vanliga fall). Ja, jag är väl med andra ord laddad för test.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar