lördag 30 januari 2010

Solen luras

Senaste dagarna har det varit en del gnäll från min sida. Jag har klagat på snön, påintervallpannbenet, på modden, ännu mer på snön, på tån, till och med spagettin fick sig en örfil, och ytterligare har jag sympati gnällt på iPad:en. Det ligger vissa misstankar om att jag har en slags baksmälla från firandet av löpningens dag i tisdags. Lika så bra att jag fortsätter att ha gnäll-hatten på mig nu när jag ändå är på gång.

Jag har precis kommit hem från det som skulle bli ett långpass. Det blev inget långpass. Det var inte modden, inte tån (ja, den gör ont, men inte ont ont), inte snön, verkligen inte spagettin. Idag var det kylans och solens och mitt eget fel. Visst, jag vet vad -15 innebär. Det är kallt, och jag klädde mig för det. Men det var också ljust och soligt. Men för fasen - solen värmer ju inte ens. Den hänger liksom bara där.

Foto: Privat. Solen är där, men den luras. Den värmer inte ett dugg.

Jag nöjde mig med ett pass som var bara hälften av det jag tänkt mig. Eventuellt tar jag en andra runda senare under dagen då det förhoppningsvis är lite mildare. Under tiden satsar jag på varm choklad och vinterstudion. Solen får lura någon annan under tiden.

Foto: Privat. Idag snackar vi snygga ögonfransar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar