onsdag 16 december 2009

Löpartröja

I samarbete med Supplystation fortsätter testandet av löparkläder. Tidigare i höst testade jag ett par vår/ höst tights. Mina åsikter om dem kan ni läsa här. De har använts flitigt under oktober och november och är riktigt sköna. Nu har turen kommit till en långärmad löpartröja (underställströja). Här fick jag hjälp av min kompanjon och triathlet. Hans omdöme och kommentarer följer:

"Har under den senaste tiden haft nöjet att testköra en långärmad tröja av märket RaceReady Coolmax från supplystation och tänkte ta tillfället i akt att dela med mig av upplevelsen nu när temat denna vecka verkar vara kläder.

Tröjan jag testat är svart och av ett lätt, lite stretchigt, material. Den känns lite tjockare än mina andra underställströjor, men paradoxalt nog lättare. Jag gillar speciellt att den har en liten krage, vilket är toppen när det yr snö där ute. Den är också, som underställströjor brukar vara, tillräckligt lång där bak för att man inte skall frysa i skarven.


Tröjan är skön och materialet känns bra mot kroppen. Däremot så kliade den på ryggen något förfärligt de första gångerna jag var ute och sprang, men det fixade sig efter första tvätten.

Jag vet inte om det beror på att den är lite för stor för mig, men det tar en stund innan man fått upp värmen. Däremot har jag inte ännu haft för varmt. Har testat tröjan i allt från +10 till -5 och efter de första 2 kilometrarna så har den hållit värmebalansen mycket bra. Jag har inte ännu hunnit med några långpass (det är främst transportlöpningen på 6 km morgon och kväll som varit teststräckan), men jag kan tänka mig att den fortsätter att hålla bra värmebalans även under längre sträckor.

Överlag så har tröjan snabbt blivit min favorit och jag kan varmt rekommendera den. Tröjan är dock väldigt stor i storleken, så vid ett eventuellt köp rekommenderas en liten storlek."

5 kommentarer:

  1. ok! Som sagt, dags att börja fundera på vintergarderoben nu...

    SvaraRadera
  2. tack för recensionen! =)

    SvaraRadera
  3. Ah, jag hoppas på det då! Underbart skulle verkligen kännas bra =)

    SvaraRadera
  4. Vad skoj att ni far testa deras produkter! Jattekul att lasa!

    SvaraRadera
  5. fartfylld - Ja nu är det verkligen underställ som gäller!

    Suzan - Skickar tacket till Trollet :)

    Keron - Hoppas att få läsa om det snart!

    Petra - :)

    SvaraRadera