söndag 6 december 2009

Långpanna #2

Idag var det egentligen inte alls meningen att jag skulle springa långt, sprang ju långpass igår, men så blev det 33 km bara sådär.

Igår kväll när jag satt och mumsade lussekatter, lyckades Staffan via chatten övertala mig att komma med på Linnéa långpasset idag förmiddag. Jag blev dessutom lovad att Milla skulle komma med; en liten extra orsak att haka på.

Möttes vid Zinken, och vi var ett 10-tal långpass sugna löpare, redo att ta sig an det smått sliskiga vädret. Eftersom vi hade planerat in en runda på 20 km, tyckte jag att jag väl kunde jogga till Zinken, så jag hade 4 km i bagaget när vi startade. Sprang via Långholmen, Kungsholmen, Essingeöarna, Gröndahl, Hägersten, Älvsjö och sen var det lite fnurr på orienteringsförmågan, så vi hamnade lite snett, och vår planerade 20 km närmade sig i stället 25. Första 15 gick mer eller mindre av sig självt, vi hade väldigt trevligt och det var nog inte många tysta sekunder under hela passet. Mot slutet började benen bli verkligt stumma, och jag beredd att hoppa på första bästa transportmedel som kunde ta mig hem.

Efter att ha passerat ca. 25 km tillsammans (29 för mig), sprang vi åt olika håll för att ta oss hem. Jag skulle jogga en bit för att få ihop till 30, och sen hoppa på bussen. 50 meter innan jag kommer till bussen börjar jag promenera, och gräva i fickorna för att få fram min SL remsa. Pschhhh låter bussen och kör iväg. 8 minuter till nästa. Jag visade båda mina långfinger åt bussen i smyg, rabblade några svordomar till busschaffisen som åkte iväg. 8 minuter hade jag inte lust att stå ute och vänta, då skulle jag konverteras till isbit, så jag fick snopet lägga ner SL remsan i fickan och på ganska stela ben luffsa de 3 kilometrarna hem. Men oj så bra det känns nu, och så roligt det var att springa med Milla och Staffan!

Nu är det bara 30 minuter styrka som saknas för veckan; det fixar jag framför tv:n ikväll. Då ska jag också se till att stretcha ordentligt; det känns det som om benen behöver. Dagens långpass som egentligen inte var planerat passade egentligen in väldigt bra, eftersom jag i morgon åker till London, och då blir det vila från löpningen. Soffan känns ganska skön just nu, men har du sådär 3,5 timme extra någon söndag - ta ett långpass.

17 kommentarer:

  1. Vilken perfekt söndag! Grymt bra jobbat bara sådär :)

    SvaraRadera
  2. Du är helt makalös Snorkkis! :D

    SvaraRadera
  3. Jag tog en mysjogg med hunden igår kväll. Tänkte att jag skulle jogga ett par km bara, men när jag kommit hem och kollade var det närmare 5,5 km. Men jag var inte det minsta trött utan så där mysvarm. Och det berodde på att jag hade hunden med mig och tog lite småpauser då och då när hon gjorde sina behov. Konstigt att det kan bli så lugnt när jag slappnar av.

    SvaraRadera
  4. WOW, så det blev alltså 33 för dig! Coolt. Tack för ett superpass!

    SvaraRadera
  5. Anna - Ja men visst!

    Helena - Tack:). Fast jag har ganska långt till att vara lika snabb som dig.

    Andrej - Låter som ett skönt pass att bli sådär mysigt varm. Gillar mysjogg - fast idag var det nog lite mer än mysjoggande.

    Miss Agda - Det var dendär h**vetes busschaffisens fel. Tack själv söta du!

    SvaraRadera
  6. Tack Sofie för att du följde med alltid trevligt att springa med en Ultra vän :=)

    /Staffan

    SvaraRadera
  7. Wow liksom! Jag hakar gärna på någon gång när ni kutar LÅNGT :)

    SvaraRadera
  8. Grymt! Det är en sak att springa ETT långpass, men att göra två så långa pas två dagar i följd kräver sin kvinna. Hoppas jag kan bli så bra en dag! Imponerande.

    SvaraRadera
  9. Du är grym!! Du har ju sprungit hur långt som helst! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  10. Och jag som kallade mitt pass på 17 km för långpass.
    Men nu vet jag vad ett långpass är... :)
    Härligt jobbat Snorkkis!

    SvaraRadera
  11. Inspirerande! Låter trevlig att springa ihop, kanske skulle göra slag i saken och gå med i en klubb så man har någon att springa med...

    Ha det bra i London!

    SvaraRadera
  12. Ja som det kan bli! :-D Härligt! Jag skulle heller inte stått och väntat på bussen. Det är bara tråkigt (och kallt) men att springa är KUL. :-) Trvlig resa!

    SvaraRadera
  13. Oj, vad grymt!! :) Skitsnygg löparjacka också!

    SvaraRadera
  14. Oj, 33 km bara sådär! Själv oroar jag mig just över att komma upp i 7 kilometer igen. Äsch, det är ju bara att köra och njuta!

    SvaraRadera
  15. Grymt impad av att du kan köra två långpass utan vilodag emellan.
    Håller med Daniel, det där med löparklubb verkar kul.
    /Joel

    SvaraRadera
  16. Staffan - Det samma!

    Petra - Absolut! Det ser jag fram emot!

    Träningslyckan - Ibland är det väl bra att inte veta vad som väntar; hade ju tänkt mig ett pass på 25, men så blev det lite längre.

    Petra - Tack!

    Janne - Ja, och då tog jag ditt pass på det! Fast jag fotade ju inte samtidigt - det kräver ju också energi.

    Daniel - Generellt gillar jag ju att springa ensam, men att springa i grupp ibland, kan ge en riktig kick!

    fartfylld-Jonna - Tack!

    Marre - Köra och njuta; bra inställning!

    Joel - Var riktigt trött i slutet faktiskt, men det som inte dödar...

    SvaraRadera
  17. Ingmarie - Förlåt, missade dig. Nej att stå ute o vänta på bussen kändes inte speciellt klokt - om man då inte vill ha förkylning.

    SvaraRadera