tisdag 8 december 2009

Man är väl inte mer än bloggare

Var bara tvungen att ta ett foto på min gingerbread latte när jag i morse satt på Starbucks. Lite klyschig får man väl vara ibland, eller om det är de sviktande karraktärsdragen som även jag besitter. Att starta dagen med en pepparkakslatte var väl ok, och jag myser lite extra vid tanken tillbaka på tiden då vi bodde i USA; helst startar jag ändå dagen med en löptur i ett juligt Stockholm.


Och nu finns det en påse med julkaffebönor hemma i snorkbo. Den som vill komma förbi på kaffe och lussebullar får hojta till.

13 kommentarer:

  1. Det är mysigt att starta dagen så också :)

    SvaraRadera
  2. Mums, jag vill också smaka på den latten i jul, har drömt om den massor sedan jag läste om den första gången. Nästa gång jag är i ett starbucks-land är i februari (om starbucks inte öppnar på arlanda innan dess??) och jag tror inte julkaffe finns i deras februarisortiment :(

    SvaraRadera
  3. Gingerbread Latte låter ju gott!
    Jag testade en Pumpkin Spice Latte på Starbucks i New York. Den var minst sagt märklig :/

    SvaraRadera
  4. Sofie:

    Lussebullar säger jag inte nej till, mmm smaskens

    /Staffan

    SvaraRadera
  5. Åååå jag vill också ha en Starbucks latte. Ser jätte gott ut! Undrar hur många år det tar innan Starbucks hittar till Vasa....

    SvaraRadera
  6. Klart Du ska unna Dig lite gott ibland - Du lär ju springa bort det sen i alla fall.. Och nu innan jul och under julhelgen är det väl "lagligt" att unna sig ;)

    SvaraRadera
  7. Ingefärskaffe, låter .... annorlunda :-)

    SvaraRadera
  8. Jag vill! (skrivs hojtande;-) )

    SvaraRadera
  9. Mmmm, det ser mycket juligt ut....

    SvaraRadera
  10. Låter trevligt och gott! SMS:ar du ner en kopp till Göteborg eller? :)

    SvaraRadera
  11. Mia - Du är sååå välkommen! Och min nummer har du, och så vet du var jag bor!

    Åsa - Mmm, Starbuckskaffe är väldans gott.

    Sus - Jo visst! Omväxling förnöjer.

    Miss Agda - Hum, då blir det knepigt. Julkaffe kan i alla fall jag bjussa på!

    Daniel - Pumpkin latten påminner lite om denna tror jag, kanske lite mera krydda i den (alltså pumpkin-varianten). Tror den innehåller mycket nutmeg (muskot); väldigt gott.

    Staffan - Any time!

    Jenny - Man ska väl aldrig säga aldrig :)

    Pernilla - Jo visst ska man unna sig. Var dock inte det jag syftade på här; menade sviktande karraktärsdrag iom att jag var tvungen att fota min latte :)

    Carina - Trots att det heter gingerbread tror jag nog att kryddorna är ganska långt samma som våra pepparkakor, så det var mest pepparkakssmak.

    Ingmarie - Du är såå välkommen!

    Marre - Instämmer!

    johan - ska försöka! :)

    SvaraRadera