torsdag 10 december 2009

Så var det styrkan då

Alla mina försök att få in styrketräning har misslyckats, förutom utmaningen om att köra sommar-anti-ostbågs-core. Den gick faktiskt bra. För någon månad tillbaka bestämde jag att jag skulle träna två styrkepass i veckan. Det gick däremot käpprätt åt skogen. Jag har helt och hållet tappat suget att gå på gym, eller om det är det, att det är för roligt att springa.

För de som varit uppmärksamma gav jag mig själv ett ultimatum förra veckan när jag shoppade min nya löparjacka: Denna vecka + nästa vecka skulle det bli minst 2 timmars styrka/ vecka (+ slutet på förra veckan då det räckte med 1). Idag är det torsdag. Jag har tränat 15 minuter styrka, det på hotellrummet när jag var i London. Varför jag fortfarande sitter med rumpan i soffan vet jag inte; jag hamnade liksom här efter att jag kommit ur duschen efter löpningen hem.

Nu är det jag som ålar ner på golvet, tar fram hantlar, pilatesboll, och gym-matta. Det är inte ens någon ursäkt att jag fick en shot med svinisvaccin idag.

12 kommentarer:

  1. Kämpa på så är snart jackan ute ur garderoben! :)

    SvaraRadera
  2. Styrka på. Vill du ha lite överj-vl-ga övningar så skänker jag bort sådana alldeles gratis. hehe

    SvaraRadera
  3. All träning är ju roligare ju mer man gör den... ;) när jag styrketränar mycket blir det superkul och vice versa. men sedan är man väl olika på det sättet om man nischar sig mycket i en "sport" och satsar på den - och då blir grym i det precis som du är grym i löpning! och det är väl nog så bra! jag som varierar lite för mycket blir ju mest halvdan på allt... :)

    SvaraRadera
  4. Men kämpa på. Jag håller på med mitt hjul och mina klena armhävningar på knäna men jag blir starkare för varje gång. Det behöver ju inte ta så lång tid.

    SvaraRadera
  5. Den enda styrka jag gillar är body pump - men det gillar jag å andra sidan så mycket att jag kan göra det istället för att springa så mycket som jag borde... Har du testat?

    SvaraRadera
  6. Pernilla - Hade ju en sån deal att jag får använda jackan, men om jag inte fixar styrketimmarna åker jackan bort; så jackan är redan i användning.

    Andrej - Hehe, det tvivlar jag inte på!

    fartfylld - Det har du nog rätt i! Klokt. Fast jag tycker det är mer imponerande med såna som du som varierar träningen bra; framförallt med tanke på skador osv.

    Anna - Nej men precis. Gäller bara att få tummen ur och ta sig ner på mattan.

    anneliten - Kul att du gillar body pumpen! Jag har nog testat den några gånger, men inte riktigt fastnat; min främsta ursäkt är att min ena axel är framåt roterad, vilket gör att ryggbenen på ena sidan står längre ut, och stången på axlarna gör otroligt ont.

    Miranda - Yep, tack för pepp!

    SvaraRadera
  7. Förstår PRECIS vad du menar... springa är ju så mycket roligare!!!

    SvaraRadera
  8. Vacciniering ÄR en "ursäkt" att inte göra det. Du har utsatt kroppen för en stress så håll dig lugn i 24 timmar. (Sa de inget om det???)Sen säger jag bara; Powerplate. ;-)

    SvaraRadera
  9. Sitter i samma bat! Det slarvas nagot vansinnigt med styrka hela tiden. Far jamt och standigt paminna mig om det!

    SvaraRadera
  10. Om du vill ge pump en ny chans så behöver du egentligen aldrig ha stången på axlarna - det finns alternativ. Lite svårt att kort beskriva så "fråga en instruktör" får bli rådet.

    SvaraRadera
  11. Anna - Jaaa!

    Ingmarie - Nej, faktiskt informerade de inte om det - fast de kanska tänkte att man själv skulle ha förstånd till det? Måste absolut testa powerplaten!

    Petra - Ja, och så glömmer man ju så lätt.

    anneliten - Aha... kanske kunde få en second chans.

    SvaraRadera