måndag 14 december 2009

Avkoppling och inspiration

Hur gör en löpare när han/ hon ska koppla av? Ikväll är mitt svar att ta en inspirerande tidning, sätta sig bekvämt i soffhörnet, och bara njuta. Tänka tillbaka på den isande vinden som bokstavligen bet i kinderna på hemvägen. Samtidigt bollar jag lite busigheter och smider planer med denna inspirerande tjej.

Att sätta sig ner med ett nummer Runners är aldrig fel

Hur gör man för att koppla av och tänka på annat än jobb under arbetsdagen? Idag fick jag en avkopplande och inspirerande lunchträff med härliga Åsa; en bättre paus på dagen kan man inte tänka sig.

Vad är Ditt bästa tips på avkoppling en vardag?

9 kommentarer:

  1. En kopp ekologiskt te alt ett glas rödvin och en avkopplande bok är nog mitt bästa tips! Tidning går också bra iofs.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh luncdejts är utmärkt och avkopplande vardagslyx! Annars är en härlig promenad mitt bästa knep för att bryta av en lång arbetsdag :)

    SvaraRadera
  3. busigheter och planer ja! :D Och ikväll har jag kopplat av genom att bara tänka på träning, inte utöva den...förutom att fundera på våra sommarspringplaner så planerar jag för ett stavlöppass i egen regi imorgon, och för julaftonslöpning med tomteluva och dans kring granar (men granar utan julpynt och sånt, för de sitter fast i skogen...). Såna planer lägger sig som varm bomull runt hjärtat och gör att jag blir helt varm och avkopplad. :)

    SvaraRadera
  4. Vardagsavkoppling... just nu att slipa en kökslucka i taget. Att inte ha bråttom med att det ska bli klart. Att läsa din blogg :) att läsa andras bloggar.

    Saker som kan stressa upp lite: Refreshknappen på you-know-what...

    SvaraRadera
  5. Lägga bort alla klockor...

    SvaraRadera
  6. Ta ett varmt bad, sen bädda ner sig i soffan, tända ljus och läsa en bra bok.
    Gärna efter ett långpass när man är sådär härligt mör i kroppen och nöjd som få :) ///Lina

    SvaraRadera
  7. Kallbad och bastu är mitt bästa recept på avkoppling! :)

    SvaraRadera
  8. En bra löpar/träningstidning förstås. Fast i mitt fall hänger nog lite choklad med också som på köpet.... ;-)

    SvaraRadera
  9. Vilka bra avkopplingstips! Hoppas ni alla får njuta av massor med sådan avkoppling under julen!

    SvaraRadera