tisdag 29 december 2009

Transportprojekt 1(3)

Jag håller som bäst på med ett transportprojekt i bästa Snorkkis anda. Tidigt i måndags när jag kom tillbaka från julledigheten i Finland, åkte jag direkt från Arlanda till jobbet. Eftersom jag hade springkläderna i resväskan, tyckte jag att jag lika gärna kunde springa hem efter arbetsdagens slut. Problemet var dock packningen jag hade med från julfirandet.

Här gällde det att lägga upp en projektplan. Jag hade en del grejer som jag gärna ville ha hem innan nyårshelgen + en del annat. Jag hade tre dagar till förfogande, så tre * min lilla löparrygga skulle det bli.

Det gällde alltså att packa klokt. Igår fick följande plats i väskan: En burk innehållandes: ett par strumpbyxor, en pyjamaströja, tandborste, tandtråd, två påsar tuggummi, en sked, en blomma att lägga i håret, ett par strumpor (craft, som tomten hade), en Stockhom marathon startplats (också av tomten), och div. andra kuvertformade julklappar, pass, en påse med euron. Ytterligare fick en lite smutstvätt och en klänning jag gärna ville ha hem till nyår plats.

Min rymliga lilla låda - ser ni marathon startplatsen?

2 dagar kvar att få hem resten av det viktigaste. I nästa inlägg kommer fortsättningen på projektet.

8 kommentarer:

  1. Utmärkt - du har naturligt viktbälte på träningsrundan ju... Tipsa gärna om vilken rygga du har - jag kommer att behöva en när det blir varmare. Just nu är det jackfickor som fylls med mobiltelefon, passerkort och frukostmackor.

    SvaraRadera
  2. Vill också ha bra tips på smidiga ryggor som man kan transportlöpa med :)

    SvaraRadera
  3. haha :) hoppas det gått bra för dig så du får hem nyårsklänning och allt och inte behöver fira nyår i löparkläderna ;) fast det kanske vore något förresten, att springa in det nya året!

    SvaraRadera
  4. Du är ju bara såå ivrig! Varifrån får du alla idéer egentligen? =)

    SvaraRadera
  5. När det gäller ryggsäck är jag själv väldigt nöjd med min OMM - The Last Drop http://www.theomm.com/products/packs/LastDrop.html

    Den rymmer ju inte så mycket men är lätt och smidig att springa med.

    SvaraRadera
  6. Haha, imponerad av dina tokiga påhitt! Borde kanske tänka på att önska löptransport vänliga grejer nästa år då du skriver julklappsönskelistan... :)

    SvaraRadera
  7. anneliten - Jag har en haglöfs rygga, en liten modell; ska skriva lite mer om den ngn gång! Den stör faktiskt inte alls när jag springer.

    Petra & Ingmarie - Inlägg snart :)

    fartfylld! - Det var nästan en allt för frestande idé; alltså att springa in nyåret. Och yes - klänningen är hemma.

    Syster Jenny - :) Nöden har väl ingen lag. Likadant som att vissa åker pulka inomhus för att man det inte finns tillräckligt häftiga backar ute.

    Tobias - Den såg smidig ut!

    Snorkbror - Nu hade jag faktiskt turen att J hade så stor väska att han kunde ta julklapparna bl.a. från Snork-bror-tomten och Snork-syster-tomten i den :) . Men, något att tänka på till nästa år kanske.

    SvaraRadera