fredag 18 december 2009

Ett år!

Idag firar bloggen 1 år. I det skede jag började blogga hade jag en skada i baklåret som uppkommit på grund av överbelastning, och för aggressivt introducerande av intervaller och mängd. Det var rent ut sagt skittråkigt att vara skadad. För att mätta min träningsabstinens läste jag en massa bloggar, och kom på att jag själv också ville skriva. Mitt första inlägg kan ni läsa här, och jag skickar ett TACK till Sara som var den första att kommentera i min blog; det gjorde mig väldigt glad.

Av skadeperioden lärde jag mig väldigt mycket, speciellt hur viktigt det är att lyssna på kroppen, och ha en balans på belastningen. Ännu viktigare var att jag märkte hur otroligt viktig löpningen var, och hur mycket den är jag.

Behind the scen. Från denna vrå har de allra flesta inläggen genererats. Efter en dag på jobbet, två träningspass, med en kopp varm choklad på bordet, och världens bästa Troll som stryker omkring är livet ganska bra.

Detta år av bloggande har gett mig mer än jag kunnat önska. Träningsinspiration, mod att delta i tävlingar (ja, man måste ha lite mod för att ställa sig på startlinjen på ett 12 h natt-ultra). Framförallt har jag fått en massa vänner. Fina bekantskaper som jag vet kommer att hålla länge. Speciellt kommer jag ihåg festen som Linnéa gänget höll efter Stockholm marathon. Bloggar-tätheten var ganska signifikant med tanke på att detta ju inte var ett specifikt blogg-event.

För att fira ettårsdagen festade jag idag till det med förutom den vanliga transportlöpningen, ett styrkepass innan lunchen. Att käka med kniv och gaffel efteråt var lite väl ansträngande, så idag åt jag lunch "the American way", alltså med bara gaffeln.
Jag fortsätter blogga, fortsätter springa, läsa andra bloggar och hoppas att ni (både andra bloggare, och icke bloggare) har lust att fortsätta läsa hos Snorkkis.

23 kommentarer:

  1. Grattis på 1-årsdagen! Hoppas på många år till :)

    SvaraRadera
  2. Grattis!

    Då kom man in på bloggen efter ca 11 månader, skoj - finns mycket att läsa alltså :) och fortsätt blogga på du, den ger en drömmare om ultradistans motivation!

    SvaraRadera
  3. Grattis till 1-års dagen. Snart har jag oxå bloggat i ett år (i mars 2010)... =)

    SvaraRadera
  4. Grattis till ett år!!
    Din blogg var den första jag fastnade för när jag upptäckte det här med träningsbloggar. Tror jag googlade på något och hamnade här. Tack Google och tack Snorkkis för en inspirerande blogg!! Jag fortsätter hänga med på resan!! =)

    Vet du? Du skrev faktiskt första kommentaren på min blogg :)

    SvaraRadera
  5. Härligt Fröken Snork. Det känns ju som jag varit med från början. Du har verkligen utvecklats i din löpning och i ditt sätt att skriva. Jag tycker så mycket om din blogg och kommer aldrig sluta läsa den. Fint med god varm choklad.

    SvaraRadera
  6. Boel Maria - Tack:)

    Miranda - Kul att du kommit med!

    Karin - Tiden går fort när man har roligt :)

    Daniel - Tack till dig också för alla kommentarer!

    Andrej - Tack! - Och ett extra tack för att du också kommenterade på mitt första inlägg!

    Anna - Ja, det känns som du var min första blog-bästis :) . Tack för din fina kommentar.

    SvaraRadera
  7. Grattis till Jubiléet, det handlade ganska mkt om cykling på din blogg där i början? Har ni soffa i badrummet som du bloggar ifrån, det ser ju ut som det är kaklat i bakgrunden????
    :-)

    SvaraRadera
  8. Jag kommer definitivt att fortsätta läsa :)

    SvaraRadera
  9. Hipp hipp hurra för Dig och bloggen idag!

    SvaraRadera
  10. Grattis till "er"! Jag kommer definitivt att vara med här så länge du är det. :-)

    SvaraRadera
  11. yay, grattis :) absolut kommer det fortsätta läsas!

    SvaraRadera
  12. Va? Bara 1 år? I min värld har du bloggat för evigt. Känns som evigheter. Kul att du började tycker jag, och jag hoppas du fortsätter länge länge till!

    SvaraRadera
  13. Grattis på 1-årsdagen....
    Jasså, har du också varit skadad, ja då vet hur illa jag har det i min rumpa/lår baksida vid frånskjut i löpsteget.....vill aldrig ge sig...
    Och inte jag heller...
    Hoppat mer i snödrivor???
    nedrans kul grej, ska göra det på våra bilvägar när det kommer bilar tror jag, lät busigt...
    Kram och ha en bra dag...

    SvaraRadera
  14. Jeee! Grattis på ett-års-dagen! Må det komma flera år av bloggande med dina fina träningstips och inspirerande inlägg! :)

    SvaraRadera
  15. Staffan - Yep, cyklade eftersom jag ju inte kunde springa pga skadan, men kände aldrig att det var riktig träning tyvärr. Badrummet? Njä, det är nog vanliga byråer med lådor som tydligen ser ut som kakel.

    Sus - Skoj!

    Pernilla - Tack!

    Ingmarie - :)

    louise - Tack!

    Träningsglädje - Känns både som länge och inte länge på samma gång tycker jag. Och din blog var verkligen största inspirationen till att jag började blogga.

    Bondbruden - Hoppas din skada ger med sig; min var väldigt envis, och det var väl jag också. Lite småskuttande har det faktiskt blivit i drivorna :)

    Liza - Tack!

    SvaraRadera
  16. Ett år! Jag har följt dig i ett halvår ungefär. Du skriver jättebra och inspirerar till träning och till eget bloggande. Min blogg är bara två veckor gammmal...

    SvaraRadera
  17. Grattis på 1-års dagen! Många tips och fina inlägg har du hunnit med under ett år. Jag fortsätter definitvit att följa dig och din träning :)

    SvaraRadera
  18. Grattis! Vad roligt att du spritt träningsglädje och inspiration i ett helt år!

    SvaraRadera
  19. Grattis!!
    Klart jag kommer fortsätta läsa, din blogg är ju jätteinspirerande!!

    SvaraRadera
  20. Grattis, grattis till ett år! Jag kommer garanterat att läsa vidare! :) En av mina "läsa-varje-dag-bloggar"!

    SvaraRadera
  21. anneliten - Tack! Och jag har ju fått nöjet att vara med dessa två veckor.

    Jenny - Kul!

    Marre - Thanx!

    Carina - Tack, och ler.

    Lotta - :)

    SvaraRadera
  22. Grattis till bloggen och tack för gratulationerna, jag fyller tyvärr mer än 1 år... ;)
    Kram

    SvaraRadera