fredag 19 februari 2010

Från godisfabriken Asics

Ni som läst min blogg ett tag, vet att jag har en viss förkärlek till springskor, och så gott som uteslutande Asics, och ni andra vet det från och med nu. Idag har jag fått en leverans från godisfabriken, och jag fluffar omkring på moln. Jag började faktiskt tro att det var julafton - i morse när jag sprang genom Gamla stan, omgiven av en massa nysnö, och yrsnö i vågrät riktning, tyckte jag mig känna doften av glögg och pepparkakor, eller om det var kanelbullar, eller om det var mina egna hallucinationer.


Förra vårvintern köpte jag ett par Asics Kayano, och ett par Asics DS-Trainer. Det DS-Trainer paret har sen blivit ersatt av ett nytt, likadant par som nu också börjar vara ganska slitna, och springsko-garderoben har även fått diverse andra påfyllningar.


Foto: Privat. Högst upp Gel-Noosa, till vänster (röd-orange) GT-2150 och till höger (turkos) Gel-Kayano.

Nu har jag dessa godingar att lägga ner fötterna i; årets modell av Gel-Kayano, som har en del nya finesser i år, ett par GT-2150 (ett par föregångare till dessa finns också i garderoben), och så ett par Gel-Noosa som jag varit sugen på riktigt länge. En utvärdering av doijorna kommer så småningom. Asicsen har aldrig gjort mig besviken förr; jag hoppas att det håller nu också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar