lördag 27 februari 2010

OS-frotterad man-eater

Senaste två veckor har jag varit ensam hemma. Maken har varit på andra sidan Atlanten på jobb, men nu är ordningen återställd och jag avslutar mitt liv som gräsänka för denna gång. Timingen för hans tjänsteresa (jag trodde ju att han egentligen åkte dit för att shoppa springskor, men det var tydligen jobb) kunde inte ha varit bättre. Jag har nämligen kunnat frottera mig fullständigt i OS sändningarna kvällstid. Och det har jag minsann gjort. Jag har inte ens behövt gömma fjärrisen.


Dessutom har jag kunnat dra slutsats om vem i hushållet som försnillar smöret. En förpackning i veckan lyckas jag tydligen förtära; och då är det bara middag och kvällsmat jag äter hemma. Vilket kanske inte var av så stort intresse för er läsare.

Nu har jag dock tillbaka min träningskompis; den viktigaste av mina viktiga män. Det är konstigt med dessa män; hur man inte kan leva utan dem. Jag har några som jag umgås med ganska ofta; och med den sista behöver jag er hjälp:


Foto: Privat, Först ut - Mr. Miles. En trogen vän under långpass och kvalitetspass


Foto: Privat. Andra - The Janitor. Robotdammsugaren som snällt städar medan man är borta.

Foto: Privat. Tredje: Pilatesbollen som jag dejtar nu som då. Oftast bara blänger vi på varann. Den behöver ett namn! Vad tycker ni att den ska heta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar