söndag 14 februari 2010

Sammanfattande söndag

Senaste vecka har varit lugnare än vanligt träningsmässigt; hade inplanerat en lugnare vecka, för att igen ösa på från och med idag. Mängden håller jag konstant ganska högt, men intensiteten har varit snällare senaste veckan, vilket har varit möjligt då det varit ganska bra underlag (med undantag för slutet av veckan), och det främst har varit den vanliga transportlöpningen på agendan, med undantag då för tröskelpasset på torsdagen.


Idag skulle jag då igen starta med att ösa på lite igen med ett långpass. Jag hade siktat in mig på ett 25 km:s pass, men efter 19 hade jag möjligheten att svänga av hemåt, och tog den smitar-möjligheten då motivationen faktiskt började tryta riktigt ordentligt och slutade på 20 prick. Idag var det väldigt moddigt och allmänt jobbigt, och inte speciellt mysigt väder, och ja, motivationen för att sega på ytterligare en halv timme fanns inte. Om inte vädret visade sig från sin mest smickrande sida, och inte mitt tålamod heller, måste jag ändå säga att det idag delades med sig många glada miner från övriga löpare - sådant är alltid trevligt, och det kan man njuta av lite extra under sådana pass som verkligen inte går till historien.

Foto: Privat. Ganska långsamt gick det idag - men jag hade faktiskt jacka och skor som matchade. Alltid nåt.

Core-övningar, rehabövningar och lite annan styrka avklarad; redo för en ny vecka. Och idag gör jag inte misstaget att jag packar den transport-rygga som ger skavsår på nacken. Hur coolt det än är att ha ryggsäcks-skavsår på nacken som (ultra)löpare, är det faktiskt inte värt mödan; sista biten hem i fredags var ganska o-skön. Nu OS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar