onsdag 24 februari 2010

Rekylen dagen efter

Igår kände jag mig mer eller mindre oövervinnlig. Jag sprang en tröskel bara sådär för att jag hade lust, tog omvägar för att det var så skön känsla att springa. I morse vaknade jag lite mindre kaxig. Ganska seg i benen, seg i skallen; Postcard Killers skulle ha kommit ifatt mig med lokaltrafik. Men det känns bra. Det betyder att tröskeln igår faktiskt hade någon effekt.

Tröttheten i kroppen gjorde att jag började fundera på känslan dagen efter tuffa pass.Träningsvärk eller sliten/ trött i kroppen? Ett kvalitetspass löpning ger i allmänhet inte speciellt mycket träningsvärk; med undantag för backträning då; måhända ger supersnabba intervaller träningsvärk, men jag kör ju så gott som aldrig sådana. Löpträningen ger mig en känsla av trötthet i kroppen medan ett styrkepass gör sig påmint genom träningsvärk.


Detta må vara en trivial fråga för många, men hur påminns du bäst av diverse pass?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar