söndag 21 februari 2010

Vilken start

Gårdagen kunde ju inte avslutas bättre; vilket lopp, vilket avslut! Det bäddade för en bra start även på denna dag. Fortfarande kyligt, -15, men äntligen lite sol och snö som inte kom vågrät, utan faktiskt uppifrån och ner.


Efter en halvtimmes löpning på egen hand mötte jag upp Milla för ett gemensamt pass. Bitvis var det lite snö att pulsa igenom, men för det mesta riktigt bra underlag och pigga ben. Vi sprang på i lugnt tempo, pratade för ett helt kompani, och som vanligt när jag träffar eller tränar tillsammans med Milla får jag sådan enorm energi, och blir så glad, och passet var ren njutning.

Foto: Privat. Glada efter ett frostigt pass.

Jag har senaste tiden följt med Carinas träning, och hennes dubbla långpass dagarna på varandra, som verkar ha gett resultat. Denna helg fick jag också två långpass dagarna på varandra och tycker i alla fall inte att jag känner mig speciellt trött eller sliten. Passen har iofs. inte varit så väldigt långa, men ändå. Jag tycker det är intressant hur kroppen kan återhämta sig effektivt när man får ordentligt med sömn, övrig vila, och bra energipåfyllning.

Foto: Privat. Dagens doijor.

Idag sprang jag för första gången med de nya Asics 2150. Jag har inte mycket att kommentera i detta skede mer än att de känns som förväntat. En Asics-sko på min fot, och jag är hemma! Victor har lovat visa mig att det finns en värld utanför Asics, men jag tror han kommer att få det svårt.

Och loppet är lika roligt att se efter fjärde reprisen; pulsen är lite lägre bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar