onsdag 3 februari 2010

Seglat över snön

Igår var det faktiskt så att jag undrade lite vad jag sysslar med när jag envisas att transportlöpa trots snöoväder. I morse hade jag inga höga förväntningar på väglaget, utan trodde att det igen skulle bli ett slirpass. En positiv överraskning väntade; de flesta vägarna/ gångbanorna var skottade, och man fick ett bra grepp nu som då. Det kändes faktiskt lite som om man kunde segla över snön, och vintern var plötsligt riktigt ok igen.

Foto: Privat. RW blogg-kollegor.

En annan positiv sak är att min (långpass-)kompis Karin också flyttat in här på Runners World. Idag hade jag dessutom nöjet att träffa Karin över en lunch.

Det är några som kommenterat det faktum att man måste vara inloggad för att kunna kommentera bloggarna. Jojje beskriver här resonemanget bakom detta. Det är alltså helt gratis att registrera sig, även för icke-prenumeranter. Gå gärna in och kommentera Jojjes inlägg - han har nämligen lovat att springa Lidingö Ultra iklädd björndräkt ifall det faller in 100 kommentarer, och dessutom kan ni vinna ett pris! Jag tror ändå att snubben kommer att vinna mig med ett par timmar trots hans klädsel (ifall jag beslutar mig för att delta i Lidingö Ultra). I alla fall hoppas jag på en medlöpare i päls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar