tisdag 9 februari 2010

10 år och mera kräm

Janne skrev som kommentar till gårdagens inlägg att man tydligen blir 10 år yngre av att träna - vilken lyx. Jag tror han har rätt. Förra veckan kraffsade jag + mitt sällskap in på systemet iklädda löparkläder och broddar. Väl vid kassan var jag tvungen att visa legitimation. Endera var det klädseln, eller så var det broddarna som kraffsade sådär fint ekande i hela butiken, eller så var det helt enkelt löpningen som gjorde att jag såg ut att vara på gränsen för att få köpa läsk. Ja, och nu fick jag ju skryta med det här också.

Bastun verkar i övrigt vara ett mycket uppskattat sätt att lyxa till det efter träningen; om man inte bor i Australien - då är det poolen som gäller. Att se stretchingen som lyx, eller det att få duscha, fixa till sig i lugn och ro som en belöning verkar också vara uppskattat. Jag ska faktiskt försöka ta till mig av detta, och ta det lite lugnare efter passen på kvällarna då jag ju oftast inte har bråttom någon stans, men ändå försöker vara maximalt snabb och röja undan allt, göra mat osv. En andningspaus med lite stretching tror jag att man vinner igen; göra mat och blogga hinner man med även om man stretchar fem minuter.

Foto: Privat. Mera kräm i benen, och en mindre sprucken tå. Thanx.

Och så en helt annan sak: Till i morgon lägger jag in en beställning på mera kräm till benen, och en spagetti-tå som börjar uppföra sig snart; eller om det är en väder-tå eftersom den gnäller mer ju kallare det är. Tur att löpningen gör en 10 år yngre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar