söndag 22 februari 2009

Snorkkis skor

Nu har det gått nästan 30 dagar sen jag gjorde det drastiska beslutet att inte köpa ett nytt SL kort. Ni kan läsa om funderingarna kring det här. Under de senaste nästan 30 dagarna har jag åkt lokaltrafik 3 gånger. En gång under ett veckoslut, en gång på morgonen, då jag hade tänkt cykla till jobbet, men det hade kommit snö under natten, och tredje gången i förrgår, när jag dels hade sprungit både på morgonen och lunchen, dels hade druckit skumppa, dels hade en massa packning och dels behövde handla lite grejer på vägen hem. Så det var de ursäkterna. I alla fall. Jag har alltså sparat 690 kr på att inte ha kortet, minus 75 spänn för de stämplar jag har på min remsa. Detta måste förståss innebära någon slags kompensation.

Jag har haft ett par Lacoste doijor flera år, och de har använts i vått och torrt. De börjar dock vara lite slitna, och jag har tidigare kollat in ett par väldigt liknande på Stadium. Ja, dom har nästan ropat på mig. Nu är de i alla fall mina!

Varför avvika från ett vinnande koncept? Hoppas de nya kommer att kännas lika sköna som de gamla. Och viktigast - hoppas att de går lika snabbt som de gamla.

Kanske inte riktigt säsång för sommarskor ännu, men jag får ge skorna lite värme under kommande vecka.

Jag är väl inte helt 100 på att mitt kompensations-program fungerar helt vattentätt. Det finns risk att jag redan shoppat för de där samma intjänade slantarna, och om jag inte kommer ihåg helt fel, använde jag samma argument när jag köpte min cykel för 8000 tidigare i år. Men, dessa skor som muta tyckte jag absolut att jag gjort mig förtjänt av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar