torsdag 19 februari 2009

Och för att få medaljen...

Ja, jag tänker inte bara på medaljen. Jag tränar också. Jag kom igår kväll på att jag visst kunde jogga till jobbet idag - har ju mina snabb-skor också. (Och mina km-nötare fanns kvar på mitt arbetsrum). Eftersom Trollet också ville morgonjogga, kunde jag inte muta honom att ta min väska till Gamla Stan, utan vi joggade båda iväg med ryggsäckar. Det var egentligen första gången jag sprungit hela vägen med väska, och det gick förvånansvärt bra. Fick inte alls ont i nacken och axlarna. Pulsen var också på högre nivå med extra tyngd på ryggen (trots lätta skor på fötterna). Joggade också (med sällskap) hem efter jobbet. Totalt idag alltså 8 km + 7.5 km, i relativt lugnt tempo. I morgon tänkte jag köra lite fartlek på morgonen, om jag känner att benen har lust med det.

3 kommentarer:

  1. Ibland är det bra att man kan springa med en väska. Det är jobbigare men om det inte blir så ofta är det okej. Jag hoppade träningen i morse. Tidigt på jobbet = jag får gå och fira fredag tidigare. Tänkte inviga helgen med ett trevligt litet löppass på bandet. Bra jobbat och hoppas din fartlek gick bra. Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att det gick så bra med ryggsäck och allt! Och så känner man ju sig så seriös när man jobbar till och från jobbet, det är nice!

    SvaraRadera
  3. Anna - ja, det är väl vanesak. Och ska man springa nåt extremlopp är det ju bra att vänja sig med att springa med packning :) .

    Susanna - ja, verkligen! Och skönt är det ju då man kommer hem också och har träningen avklarad. Annars tycker jag att det lätt blir knepigt hur man ska planera med middag, osv.

    SvaraRadera