söndag 22 februari 2009

Pannband, snöyra och duschdilemma

Kom precis tillbaka in i värmen efter en kort kort löprunda i snöyra och mycket snö på marken. Vet inte om träningen var det primära idag, utan det som egentligen var orsaken till rundan var att jag ville testa mitt nya pannband, och att det kändes konstigt att bara gå i duschen sådär bara, utan att vara på väg till jobbet, eller nyss hemkommen från träning... Antar att detta är ett dilemma träningsnördar kan råka ut för. Är man van vid att träna varje dag, och flera gånger varje dag, känns det konstigt att gå i duschen utan att ha tränat innan. Efter att ha halkat in i dessa tankegångar, var jag tvungen att ta en kort löprunda, och älsklingen körde ett 15 min core pass (vilket jag också borde göra) för att kunna gå i duschen.

Mitt nya, första, pannband. Jag tror faktiskt att jag kommer att överge mössan till viss del. Pannbandet var ju jätte skönt, värmde öronen bra, och dessutom borde väl "lurar" sitta bra i öronen under bandet.

För ett år sedan var det främst kortare sträckor jag sprang, alltså dagens 30 + min skulle ha varit ett standardpass. Jag körde gärna både före och efter jobbet, men tyckte att det var roligast med dessa kortare rundor i ganska bra tempo. Mina preferenser har dock förändrats under året. Jag har börjat tycka att det är roligt att springa långt och ser det nästan som lite onödigt att bara ta ett kort pass - och eftersom jag tycker att man ska träna just det man tycker är roligt, tycker jag absolut att dessa 5-6 km rundor var perfekt då. Dagens kortis måste ha varit korthetsrekord för i år.

Eftersom det löste sig med duschen, kan vi nu ge oss ut för lite söndagsmiddag på favoritrestaurangen. Deras grillspett ligger farligt till känner jag.

3 kommentarer:

  1. Mums. Grillspetten alltså, inte ditt pannband. Fast det var ju också fint.
    När du ätit färdigt så har jag en utmaning till dig på bloggen. Titta in om du har tid och lust...

    SvaraRadera
  2. Kikar in efter att ha sett dina fotspår hos mig! Håller med om onödiga duschar - själv sitter jag i pyjamas för jag ska ut en sväng i eftermiddag/kväll, och då är det ju meningslöst att fixa till sig innan... Haha. Mannen förstår dock inte den logiken.

    SvaraRadera
  3. Andrej - hehe... ja, vår lokala restaurang har såå god mat. Jag har dock fått ta mitt straff idag, med att byta tuggummi var femte minut för att jag åt allt för mycket och stark tzatziki igår.

    Mialena - kul att du tittar in. Tycker det är skönt att man kan vara sådär ganska on/off och kan smyga omkring i pyjamas eller underställ :)

    SvaraRadera