torsdag 5 februari 2009

Säga vad man vill om Londons heltäckningsmattor

Men de fungerar utmärkt för utfalls-steg. Aldrig har jag utfört utfallen så väl, som på mitt hotellrum.

Har alltså varit på arbetsresa, och jag har för vana att vila från träning under resorna (igår hann jag iofs. med en morgonjogg hemma, eller jogg och jogg; hade sällskap av trollet, och då vill man ju imponera lite med att hålla upp farten, nu när jag äntligen kan dra på lite). Delvis tycker jag att vilodagarna är befogade, jag har ganska få vilodagar annars, och delvis tror jag att kroppen behöver mer vila när man är "on the road". Att hoppa över rehaben såg jag dock ingen orsak till, tvärtom, jag lade väckningen en halv timme tidigare för att hinna med lite pilatesövningar och rehabövningar i morse. Och skönt att börja dagen med att sträcka ut sig ordentligt, efter en stor och ganska tung middag igår kväll, och inför en dag späckad med möten.

Heltäckningsmattor och Starbucks kaffe is the shit.

Oroade mig tidigare hur det skulle gå när jag inte skulle tillbringa tiden på flygplatsen med ett nytt nummer av Runners, då jag redan fått hem och lusläst senaste numret. Jag fick alltså sitta och jobba i stället, men när jag landade i London kom jag genast på iden att söka upp den brittiska versionen av Runners World. Var lite skeptisk först när jag bläddrade igenom tidningen, tyckte att den främst bestod av reklam och annonser, men när jag nu börjat läsa, upptäckte jag att det visst fanns en massa läsbart. Jag har inte hunnit läsa särskillt mycket ännu, eftersom det har varit jobb på agendan, men det blir garanterat lektyr för helgen. Återkommer med recension och jämförelse svenska vs. brittiska versionen senare.

2 kommentarer:

  1. Har ett par arbetskamrater som jag brukar ta tidiga morgonpromenader med när vi är på konferanser/utbildningar/möten. Vi skall börja jogga nu till våren, bara för att riktigt grunda för hotellfrukosten.
    Mumma!

    SvaraRadera
  2. Kul att ha sällskap av kollegerna! Och hotellfrukost är ju så gott efter lite work-out. (Fast jag hade inte lust att lägga ut 20 pund på någon hotellfrukost denna gång; därav Starbucks kaffet :) )

    SvaraRadera