fredag 6 februari 2009

Fredag igen

vilket betyder att långpasset är på intågande.

Jag som i början av veckan fått för mig att våren var på gång. Men nu är det visst slask och vinter igen! Blev ett dimmigt morgonpass.

Måste erkänna att det i morse inte kändes solklart att stiga upp och jogga iväg till jobbet. Kom hem ganska sent igår, kände mig lite seg, och jag hade egentligen tänkt cykla till jobbet idag, men på grund av snö-slasket bangade jag ur. När springkläderna kom på var det i alla fall inget som hindrade löpturen till jobbet. 8 km, och 45 min, med de 10 sista minutrarna med ryggsäck på ryggen (som älsklingen var så snäll och tog med åt mig in till city). Pulsen steg direkt med 10 slag för att jag hade extra tyngd på ryggen. Efter jobbet blev det en retur med fartlek. Hade en massa spring i benen, och kände mig faktiskt inte färdigsprungen när jag närmade mig hem. Hade tänkt testa mördarbacken för att känna på ett riktigt backdrag, men det var lite väl slirigt underlag, så jag hade nästan problem att komma upp gående, så intervallerna får vänta. I alla fall blev det ytterligare 9 km, 45 min löpning + 15 min gång (nervarvning).

Halkig intervallbacke. Snart, snart ska jag ge den en match!

2 kommentarer:

  1. Det är smidigt det där att springa till jobbet. Något jag tänkte testa på i helgen faktiskt :)

    SvaraRadera
  2. Sus - ja, det rekommenderar jag verkligen. Beror förstås på hurudant jobb man har, men jag som har väldigt stillasittande jobb funkar det jätte bra för. Och så är man så hög av endorfiner också då man börjar jobba. Och får man in systemet med att träna på vägen till o från jobbet, har man svårt att låta bli sen... varför lägga 35 min på t-bana och buss när man kan springa på 50 min?

    SvaraRadera