måndag 16 februari 2009

Vecka 7 - Mängd, eller tokeri.

Sammanfattning av förra veckans träning:

Måndag: Löpning 7.5 km, 45 min (morgon), 8.5 km, 50 min (kväll).
Tisdag: Löpning 7.5 km, 43 min (morgon), 12.5 km 74 min inkl. fartlek + koordinationslopp (kväll)
Onsdag: Löpning 10 km, 55 min + löpstyrka (kväll)
Torsdag: Cykel 45 min (morgon), löpning 9 km, 50 min (kväll)
Fredag: Löpning 8 km, 45 min + styrka 10 min (morgon), löpning 9 km, 50 min + cykel 20 min (kväll)
Lördag: Löpning 18 km 1h 45 min
Söndag: Löpning 10 km, 1 h 5 min

Totalt 10 h 57 min, och 100 km löpning (+cykel och allt för lite styrke och rehab).

Om jag inte skulle vara rädd att skada kroppen, och dra på mig skador, skulle jag gärna köra så här mycket löpning varje vecka, men förnuftet säger att jag ska variera lite i alla fall. Förhoppningsvis kommer cykelföret att vara ok under veckan, så blir det per automatik lite variation.

7 kommentarer:

  1. Det är en massa löpning. Men jag tror du har bra koll på kroppen. Lyssna på den, så ordnar det sig.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar läsning! Superbra jobbat och tokinspirerande!

    SvaraRadera
  3. Andrej - Ja, det där med måtta är inte något jag är bra på tyvärr. Men man ska ta hand om kroppen, för var ska man annars bo? Och den skada som jag haft sen november gjorde mig verkligen vaksam på att lyssna på kroppen, och stanna där nåt är fel!

    SvaraRadera
  4. Jag anses vara lite galen, men det var nog snäppet värre :) Det mesta jag sprungit på en vecka är nog drygt 70km..

    SvaraRadera
  5. Andrea - Ja, det var dethär med måtta då igen - inte min grej... men notera att jag ju då inte tränar 5-6 övriga pass, och Vasalopps-spinning osv. Så, jo, du är nog minst lika galen :) .

    SvaraRadera
  6. Du är grym! Helt otroligt!
    Kanonbra jobbat!
    Sälv har jag varit trött, trött, trött under helgen om känner nu att det börjar ordna upp sig.
    Ta det lungt bara så att du inte skadar dig.

    SvaraRadera
  7. Tack tack Linnea. Skönt att du börjar få energin tillbaka, inge kul å vara krasslig!

    SvaraRadera