onsdag 11 februari 2009

Bevis

Idag måste jag säga att jag verkligen utnyttjade punkt tre i min följetång, alltså "Get Happy". Arbetsdagen har känts seg, och inte alls motiverande. Jag har turen att ha ett jobb som jag faktiskt tycker att är jätte spännande, utvecklande, trevliga kolleger, men idag kändes det tungt. Jag hade tänkt cykla till jobbet, men när jag kollade ut i morse var det snö på marken, så jag valde t-banan istället. Fick inte min dos frisk luft på morgonen, och kände mig som inne i en dimma hela förmiddagen. Det kändes segt nästan hela eftermiddagen också, och jag hade ingen större lust att springa efter jobbet, ville mest bara hem och slänga mig på sängen. Förnuftet sa dock att det visst skulle vara bra för min hjärna att komma ut en stund, och så fick det bli.

Första 10 minutrarna hade jag svårt att få upp värmen, men väl varm kände jag mig pigg igen. Beslöt att ta en ganska rak väg hem, men när jag började närma mig hem, tog jag lite extra svängar för att få ihop ca. 10 km och 55 min. Gjorde lite löpskolning på det också, men bara några få övningar, för de kan vara lite slitsamma (enligt naprapaten). Och sim-sala-bim jag blev både pigg OCH glad! Tack benen för transporten hem från jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar