onsdag 18 februari 2009

Soligt morgonpass

Senaste veckorna har det verkligen blivit ljust på mornarna. Ja, så pass ljust att det är riktigt ljust när jag avslutar mitt morgonpass vid 7.30. Idag var jag dessutom lite sen, och kom till jobbet först 7.45, och då var det ju blanka dagen!

Jag hade bestämt att jag under dagens morgonpass skulle släppa ut benen på grönbete. De skulle alltså få testa lite stegrande tempo. Började i ganska lugn fart till jag hade fått upp värmen, och stegrade upp farten lite i taget. Efter ca. 3 km, kändes det som att jag höll ett ganska bra tempo. Över komfort-tempo, men ändå så att andningen skedde relativt lugnt. Låg på omkring 155 i puls i kanske 15 min (sådär överlag ligger jag på 145 vid standard pass, några slag lägre vid långpass). Sista biten tog jag det igen lugnare för att varva ner. Det märks att en sådan tempoökning ger effekt, för det kändes i benen att de hade fått jobba lite hårdare. Passet blev ca. 8 km och 43 min.

Ikväll får springbenen behövlig vila och jag cyklade hem som en packåsna eftersom jag hade cykeln och halva skåpet med smutskläder på jobbet. Morgonens sol såg man inte till, och det var kallt, brr... Nästa vecka kommer jag förhoppningsvis att få känna på lite annan värme, kanske testa värme-löpning :) .

Bildbevis på att km-nötar pjucksen är kvar på jobbet. Så om någon snor dem under natten, kan jag kräva nya.

5 kommentarer:

  1. Bra där. Håller helt med dig, det är härligt att det är ljust nu på mornarna. Jag ska ge mig ut på en "transportrunda" nu. Jag ska leverera lite grejer till jobbet så jag kan springa en runda innan jobbet imorgon. Jag ska, som du skriver på din blog försöka se vägen till jobbet som en möjlighet till att träna. Man är ju ändå ganska så pigg när man väl kravlat sig upp ur sängen.

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med ljuset. Det börjar bli lättare nu, när man vet att våren snart är här. Gott!

    SvaraRadera
  3. Så skönt att det börjar bli ljusare. Tänkte oxå springa på morgonen innan jobbet när det blir ljusare. Börjar oftast jobba 07.30 (vissa undantag), så det blir väldigt tidigt som jag ger mig ut då. Mmm, får allt som sagt bli lite ljusare först.
    Bra jobbat:)

    SvaraRadera
  4. Härligt att ni håller med mig! Nu kommer nog våren snart! :)

    SvaraRadera