fredag 13 februari 2009

Förra veckan (v 6)

Jag har visst missat att göra en sammanfattning på förra veckans träning. Och nu är det redan fredag, jag är en slarver. Men inte när det gäller träningen förra veckan, då slarvades inte.

Måndag: Cykel 20 min + styrka 20 min. (morgon). Löpning, långa intervaller, 9.5 km, 56 min. (kväll)
Tisdag: Löpning 8km, 45 min. (morgon). Cykel 45 min.
Onsdag: Löpning 8 km 44 min.
Torsdag: Rehab 30 min. (vilodag).
Fredag: Löpning 8 km 45 min. (morgon). Löpning, fartlek 8 km 45 min (kväll).
Lördag: Löpning, långpass 21 km 130 min.
Söndag: Löpning, backdrag (test) 7 km, 40 min.

Totalt: 70,5 km löpning, 535 min träning (8 h 55 min).

Nyckeln verkade visst vara 8 km och 45 min förra veckan. Denhär veckan är det ett litet experiment på gång. Jag hade egentligen tänkt köra det experimentet nästa vecka, men varför inte börja redan nu? Kanske avslöjar jag vad det handlar om snart.

Nu är det Let's Dance och långpassladdning som gäller. Vet inte varför det känns så, men tidigare år tycker jag att jag fått en dans-lust av att se på programmet, men så känner jag inte nu. Kanske börjar man vara lite mätt på att se på dansandet, eller så är jag bara smått lat (och sparar min energi till nåt bättre).

2 kommentarer:

  1. Det är säkert mjölksyran som rinner ut genom dina öron som gör det. Är du inte trött? Sliten?
    Otroliga mängder löpning. Jag är imponerad. Och spänd på fortsättningen.

    SvaraRadera
  2. Andrej, hehe, det var bra benämning, eller så är det så att vettet ersatts med några miljoner löpbaciller.

    SvaraRadera