torsdag 29 januari 2009

Gjorde jag rätt?

Dagens dilemma. Köpa nytt SL kort eller inte?

Mitt SL kort gick ut i tisdags. Jag har omkring 6 km till jobbet (rakt spår), cyklar eller springer jag inte, är det lokaltrafik som gäller. Förra veckan tror jag att jag åkte t-bana 3 gånger, denhär veckan tog jag t-banan till jobbet i måndags, annars har det varit tränings-transport till och från jobbet. Effektivt och bra. Jag tycker ändå att det är skönt att ha SL kortet under helgerna, så att man kan åka fritt och inte tänka på att det är en kostnad att åka, och inte behöva tänka på om det finns resor kvar på remsan. Mitt dilemma (besvärligt eller hur?) var då - ska jag ha ett SL kort som jag knappt använder, eller ska jag köra med remsor. Jag har ju lång utbildning i ekonomi. Och, jag är frisklufts-beroende (eller ute-luft beroende), och träningstokig. Lägg detta i kombination med egenskapen effektivitets-nörd, och jag ser ingen anledning till att INTE cykla/ springa till jobbet. Dessutom kommer jag att åka på en del jobb-resor under februari, vilket gör att jag behöver kortet ännu mindre. Så, efter dessa högst flummiga, och substansmässigt skrala tankegångar: Gjorde jag rätt att satsa på remsor i stället för kort? Det är ju trots allt vinter.

Idag hade jag lite kortare dag än vanligt. Var på kurs som började vid 9 och slutade 16.30, rena lyxen. Jag sov längre än vanligt, cyklade till jobbet och tog också en tur ut på Djurgården, var ganska bra cykelföre så man kunde dra på rejält, sen till jobbet för dusch och ombyte, iväg på kurs, tillbaka till jobbet för ombyte och iväg på en timmes löppass, och hemma vid kl 18. Nu då klockan är 19.30 är det nästan så att det skulle smaka med ett tredje träningspass, jag har ju liksom varit hemma hur länge som hellst! Tror jag ändå satsar på att ta det lugnt resten av kvällen, kanske bakar lite bullar så att vi kan göra semlor under helgen.

1 kommentar:

  1. Helt klart rätt val. Vad duktig du är som kör din träning till och från jobbet och vad skönt med en helkväll med bak. Lycka till med semlorna.

    SvaraRadera