lördag 31 januari 2009

En långpanna på 22

Långpass - check.

Började lördagen med en mysig frukost och ladd inför dagens långpass. Var skönt att få krypa upp i soffan med kaffe och frukost, har haft "jobbfrukostar" tre gångar senaste vecka, och jag började sakna min vanliga yoghurt frukost. Vid besöket till naprapat-Mathias i onsdags fick jag grönt ljus att köra långpass, så länge det känns bra i benen. Idag skulle det alltså bli test av detta.

Klar för start.

Jag har ju inte sprungit längre än en timme och lite på senaste tre månaderna, men nog cyklat/ skidat ordentliga sträckor. Lite spännande var det när jag förväntansfull gav mig iväg. Var lite orolig att jag skulle bli trött efter en timmes löpning, eftersom jag inte har vanan inne att springa längre, men plötsligt hade jag malt på 1.15, och hade glömt den kritiska gränsen. Höll ganska jämt tempo hela passet, med undantag för två gång-sträckor på ca. 1,5 min vardera (naprapatens råd för att känna noggrant efter att allt känns ok). Pulsklockan krånglade tyvärr. Kunde ändå inte vara arg på den, för jag kom på att jag faktiskt inte tvättat bandet på jätte länge; förhoppningsvis är det bara det problemet, har ganska nyligen bytt batteri, så det borde inte vara där skon klämmer. Sprang via Hammarby Sjöstad, till Södermalm, via Eriksdalsbadet, ett varv runt Reimersholme, och tillbaka. Enligt google maps blev det ca. 22 km på 2h 15 min + att jag avslutade med 10 min jogg blandat med promenad, ca. 1 km. Hela långpannan kändes bra, jag kunde ha malt på en bra bit till faktiskt.

Nu skall det fyllas på med energi igen, skall försöka fixa ihop något av detta:


Jag är väldigt förtjust i räkor för tillfället (jag vet, det är inte de bästa metoderna som används när man "fiskar" räkor, men jag tänker äta dem i alla fall), och grönsaker hör till mina konstanta favoriter. Trollet gillar bacon, och kokosmjölk, så det får bli en kombination av våra favoriter, tror det kan bli riktigt gott. Trollet tror antagligen att det väntar hemmagjord pizza när han kommer hem från sin tre timmars spinning, men nähä, det blir det inte.

2 kommentarer:

  1. Oj!
    Hur långt sprang du innan rehaben? Du måste väl vara uppe och knapra på maran, eller??

    SvaraRadera
  2. Andrej - över 25km är ännu okända distanser för mig, men förhoppningsvis inte så länge till :) .

    SvaraRadera