fredag 30 januari 2009

Skönt med fredag

Eftersom förra helgen tillbringades på "träningsläger" är det extra skönt med fredag och veckoslut nu. Batterier ska laddas med långpass och annat som faller på.

Jag är säkert inte den enda som avgudar Runner's World tidningen.

Redan läst noggrant från pärm till pärm. Jag vill ha mer!

Tidigare har jag haft för vana att unna mig tidningen när jag varit på arbetsresa och haft någon minut extra på Arlanda för tidningsshopping. Tidningen har då fungerat som extremt bra avbrott i jobbandet. Tomten hade nu förstått min högsta önskan om en egen prenumeration på Runners, och förra veckan damp första numret ner i brevluckan. Jag sparade tidningen några dagar för att invänta "det perfekta" tillfället när jag skulle få öppna tidningen. Detta tillfälle uppenbarade sig i tisdags (om jag kommer ihåg rätt). Jag läste sida för sida med andakt, fick noga behärska mig själv för att inte tjuvkika vad som skulle finnas på följande uppslag. Tack tomten för prenumerationen! Perfekt! Jag tror att tomten och den som gjorde så att det ploppade upp ett mail som tackade för anmälan till Stockholm marathon har något att göra med varandra.

I slutet av nästa vecka ska jag på en arbetsresa, och har börja fundera på dilemmat att jag redan läst senaste numret av Runners. Vad skall jag nu hitta på att spendera slantar på när jag kommer till Arlanda? Jag har funderat på att införskaffa Stora Löparboken (inte på Arlanda då, tror inte att de är så bra utrustade). Är det någon som har förslag på bra "löparlitteratur"? Ingen skillnad om det är på svenska, engelska... bara det ger motivation och inspiration.

2 kommentarer:

  1. Sorry. Kan ge tips om mycket, men löpning... läser löparbloggar för att lära mig själv.
    Sparkar, slag och gard - där är mammas gata.

    SvaraRadera
  2. Andrej - hm... kanske skulle vara en ide att faktiskt läsa om annat än löpning. Jag kan t.ex. väldigt lite om kickboxing som väl är din grej.

    SvaraRadera