fredag 2 januari 2009

Tvivelaktiga beslut

Igår kväll gjorde jag det högst otvivelaktiga beslutet att jag skulle
cykla till jobbet. Jag packade jobb-kläderna, plockade fram
träningskläder så att de skulle vara lätta att dra på när jag halv
sovande skulle iväg. När jag i morse kl. 6.40 slog upp ögonen och
tittade på termometern visade den -7.9 grader. Mitt otvivelaktiga
beslut från igår kändes inte helt solklart, men beslutet var inte
omprövbart. Istället för min vindjacka blev det en vinterjacka. Bra
beslut, för viddraget då man cyklar gör ju att det känns betydligt
kallare.

Jag fick faktiskt aldrig kallt, lite bet det i kinderna, men det
utlovade ju bara lite rosiga kinder resten av dagen. Det var ganska
lugn trafik också, så det gick att trampa på i bra fart, och jag tog
en extra sväng mot Skeppsholmen och längs Strandvägen, så att jag
skulle få ihop en ordentlig tur; blev 45 min.

Och hur mycket kung känner man sig inte som när man efter dusch och
bastu sätter sig ner med en macka och en stor kaffe och börjar gå
igenom e-posten?

Dagens träning:
Cykling 45 min + 62 min.
Lite trött i ryggen - måste läsa på lite hurudan cykel-teknik man ska ha.

2 kommentarer:

  1. Cyklar varje dag till och från jobbet året runt. Missade totalt tio arbetsdagar förra året. Jag har å andra sidan inte så långt som du; det blir dryga 1,2 mil tur o retur.
    Varma kläder, termovanter, mössa och DUBBDÄCK! så går det hur bra som helst.
    Sncka om vardagsmotion.
    Lycka till...

    SvaraRadera
  2. Arj - oj, det var duktigt. Har också betydligt kortare väg om jag cyklar rakt, men om jag ska räkna det som träning brukar jag köra lite längre och bättre tempo, men annars perfekt vardagsmotion!

    SvaraRadera