torsdag 1 januari 2009

Det går lika bra med selleri - eller?

Jag har inte gett några nyårslöften att börja äta hälsosammare, gå ner i vikt eller leva sundare. Jag äter redan tillräckligt bra, får gärna lägga på något kg, och lever sunt. Ändå finns ett knippe selleri i kylen. Och selleri innehåller väl en massa bra vitaminer och mineraler?
Mitt minne svek - jag trodde selleri smakade bättre.
Då jag tidigare ätit selleri har det varit färskodlat, inte transporterat runt halva jordklotet på vintern. I väntan på färskodlat får jag forstätta knapra på andra alternativ under vintern.

Träningsåret har startat! På förmiddagen blev det en joggingtur på ca. 6.5 km. Kylslaget, soligt och lätt blåst, och väldigt trevligt sällskap. Skulle gärna ta ett ordentligt löp-långpass, men det tillåter jag ännu inte mig själv med tanke på mitt ben. Bättre att ta det lugnt och försiktigt i början. På det blev det lår rehab-övningar och lite mag-övningar hemma. En lugn start på träningsåret alltså, ser fram emot morgondagens cykelpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar