söndag 11 januari 2009

Vecka 2 - Mängd, Vecka 3 Ytterst preliminär plan

Veckans träning har sett ut såhär:

Måndag: Löpning 95 min + styrka 25 min.
Tisdag: Löpning 43 min + pilates 20 min.
Onsdag: Cykel 75 min + styrka 10 min.
Torsdag: Löpning 45 min + 40 min.
Fredag: Löpning 45 min
Lördag: Löpning 75 min + cykel 45 min.
Söndag: Löpning 58 min + rehab/styrka 30 min.

Totalt: Löpning 381 min, cykel 120 min, styrka 85 min. 606 min. (+rehab som jag inte registrerar). Kom upp i 10 träningstimmar, rekordvarning!

Blev alltså väldigt mycket löpning. Hade planerat att cykla mer, men på grund av väglaget blev det inte så. Jag är nöjd med veckan, blev bra mängd. Mera styrka skulle inte skada, men har inte haft lust med gymmande, så då får det vila.

Kommande vecka då. Intervaller känns inte ännu helt rätt, men lite tempostegringar tänkte jag försöka smyga in i löppassen, beroende på hur det känns. Förhoppningsvis skall det fungera bättre att cykla också mot slutet av veckan, så att det igen inte blir för enformig träning. Mängden blir lite lägre troligen, och det kommer att vara mera på jobbet också under veckan, så det passar bra att köra lite mindre träningstid. Potentiell plan:

Måndag: Löpning 45 min, pilates 20 min.
Tisdag: Cykel 75 min, alt. löpning + styrka.
Onsdag: Löpning 45 min - 60 min inkl. tempostegring.
Torsdag: Vila/ lätt pass
Fredag: Löpning 45 min
Lördag: Långpass; löpning + förhoppningsvis cykel 120-130 min.
Söndag: Hemma-styrka, pilates 30 min.

5 kommentarer:

  1. Gud vad du tränar mycket! Jag blir grymt avis efter att ha legat hemma i en vecka=(
    Grattis till en lyckad vecka, hoppas nästa blir lika bra för dig!

    SvaraRadera
  2. Det märks att du är orienterare/skidåkare i grunden, träningen mäts i tid. Löpare mäter träning i km;) Bra jobbat!!!

    SvaraRadera
  3. Tack Linnea!

    Hehe Lena, det har du nog rätt i :) . Fast egentligen brukar jag nog räkna kilometrar också, men när jag försöker få in mera cykling i träningen blir det lite missvisande att räkna kilometrar.

    SvaraRadera
  4. Starkt jobbat. Verkligen. Hur tänker du när du räknar cyklingen? Till coh från jobbet eller bara "riktiga" pass?

    SvaraRadera
  5. Arj - har lite luddig definition kanske :) . Vanlig cykling till jobbet räknas inte, det är vardagsmotion. För att det ska räknas som träning ska jag köra på med tanken att träna och bli svettig och få upp pulsen, och då behövs också lite längre distans än "raka" vägen.

    SvaraRadera