söndag 18 januari 2009

Vecka 3 - Nästan enligt plan, Vecka 4 - Känsla

Kollade igenom veckans träningspass och kan konstatera att jag faktiskt har hållit mig något så när till den plan jag lade upp i söndags, nästan, förutom att jag började veckan lugnare då jag kände mig lite sliten i benen. Har rapporterat nästan allt redan, men gör en sammanfattning:

Måndag: Pilates + rehab 25 min.
Tisdag: Löpning 7,5 km 45 min. + styrka 20 min.
Onsdag: Cykel 115 min.
Torsdag: Löpning 8,5 km 50 min. (tempoökning i mitten).
Fredag: Löpning 7,5 km 45 min
Lördag: Combo-långpass: Löpning 12 km 71 min + Cykel 21 km 67 min (tot. 138 min.)
Söndag: Löpning 46 min. (tempoökning) + styrka, rehab, pilates 25 min.

Totalt 509 min. Löpning 257 min. (44 km), cykel 182 min., styrka/pilates/rehab: 70 min.
+ rehab, fast där ska jag skärpa mig kommande vecka, slarvade lite under denna vecka.

Kommande vecka blir kul. Börjar veckan lugnt med löpning och cykel. Mina sittmuskler har efterfrågat morgonjogg i morgon för att förbereda benen för att sitta i möten. Under slutet av veckan blir det andra bullar :) . Tänker inte lägga upp någon plan för vecka 4, utan tänker helt enkelt köra på känsla. I alla fall hoppas jag på att vara totalt utpumpad på söndag kväll. Det ska jag uppnå på ett eller annat sätt.

3 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att vara mör i kroppen när man sitter i långa möten? Stressen försvinner liksom. Och uppmärksamheten ökar.

    SvaraRadera
  2. Hej! Smörjan, om du menar dropparna, så vet jag inte, borde finnas hos någon akupunktur nära dig eller kanske häslokost. Läst bruksanvisningen, står så här. Essential Balm, Feng You Jing *heter så* Och verkar, cooling, soothing pains, expelling wind evil,stopping itch, it is used for mosquito, bites, insect stings, carsickness and also for headache and dizzinesecaused by cold. Många användningsområden är det :)

    SvaraRadera