söndag 11 januari 2009

Söndagsjogging med bästa sällskap

Bästa sällskap i dubbel bemärkelse. Trollet som träningskompis och med vintertightsen på. Började lite lugnt och speedade upp farten lite i mitten, och lugn nedjoggning på slutet igen, totalt 58 min. Har absolut ingen snabbhet i benen just nu, och det känns lite tråkigt, men bara jag får börja köra intervaller igen, ska det bli änding på det.

Mitt favorit träningsplagg - vintertightsen.

Köpte mina Nike vintertights i början av hösten, och genast det började bli lite kyligare blev de mina favoriter. Så mycket favoriter, att jag också övertalade älsklingen att köpa likadana. Jag är en riktig mes då det gäller kyla, jag vill ha tillräckligt varmt, och verkligen ogillar att frysa. Vintertightsen gör livet märkbart bättre i detta hänseende. Jag använder dem utan något annat under till så kall temperatur som ca. -5 grader, och benen är i perfekt temperatur. Det att dom också har vindstopper på framlåren, gör att blåsten inte heller gör att benen känns kalla.

Varför fanns inte såna här vintertights när jag var liten och åkte mycket längdskidor? Tur att utvecklingen av träningskläder går framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar