söndag 25 januari 2009

104 km

Skrev i min plan för denna vecka att slutet av veckan skulle bli tuff träningsmässigt, och att jag skulle vara utpumpad när det blev söndag kväll. Jag är nöjd, målet är fullständigt uppnått. Jag är totalt utpumpad, träningsvärk upp till öronen, och jag är lyrisk.

Det har varit träningsläger i Dalarna. Målet att komma över totalt 100 km på fre-lör-sön uppnåddes. Det var tuffa 10 mil, och över 10 timmar skidåkning fördelat på 5 pass, man fick kämpa för varje meter, och mina ben var snälla, mycket snälla.

Träningsmängden för veckan 925 min, alltså över 15 timmar. Jag är faktiskt så trött att jag får spara rapporteringen från skidspåret till en annan dag. Jag är lyrisk av helgens längdskidåkning, men jag längtar till ett löppass, men först ordentligt med sömn, och en dag sittande på jobbet.

2 kommentarer:

  1. Låter som ljuv musik i öronen på en med träningsförbud. Grym prestation.

    SvaraRadera
  2. Tackar :) . Var ljuv musik för mig också som var tveksam om benen skulle funka med skidåkningen!

    SvaraRadera