tisdag 6 januari 2009

Sista helgdagen

Så börjar alla lediga dagarna vara över. Måste säga att det nästan känns lite skönt att igen komma in i de vanliga rutinerna, kanske tycker jag om en vecka att detta var värsta struntpratet. Det är ju väldigt mysigt att få göra det man vill dagarna i ända, men lite nytta måste man väl också göra.

Trots en väldans trevlig middag hos några vänner igår, med både bubbel och vin, vaknade jag kring sju snåret, och kände för en joggingtur. Mildare väder, och bort med ett lager kläder (jämfört med igår) gav jag mig ut. Lite snöyra och blåst, men hur bra start på dagen som helst. Kände att jag igen skulle ha kunnat fortsätta längre än de dryga 40 minutrarna det blev, men försökte tänka klokt, och låta springbenen ta det lite lugnt.

Skönt med lite varmare väder också. På förmiddagen bestämde vi oss för att ta en inspektionstur till Hammarbybacken. Ganska fullt med ivriga åkare, och visst såg backarna lite lockande ut. Vi nöjde oss med att klättra upp på backen, backträning i sig, och se ut över stan, för att sen promenera vidare, leta upp lämpligt fika-ställe, och sen gå hem igen.

Toppen att det finns en så pass bra backe inne i Stockholm!

Hade i tankarna att köra cykelintervallerna mot kvällen, men då ett ganska tjockt snölager täcker marken, och det blev lite annat trevligt program under eftermiddagen, fick intervallerna vänta. Gjorde istället rehabövningar och mag- och pilatesövningar hemma samtidigt som jag fixade middagen. Effektivt och bra, det gillar jag.

1 kommentar:

  1. Har ni snö i Stockholm. Göteborg/Kungälv=slask och möjligtvis rimfrost.
    Nåja. Nåt fint skall väl ni också ha? ;-))

    SvaraRadera