onsdag 7 januari 2009

Underställsmissbrukare

Någon annan som brukar gå omkring i underställ?

Underställ och mjuka sockor - en favorit. Någon annan som vågar erkänna?

Köpte ett nytt underställ under hösten, som jag inte börjar använda då jag tränar. I stället använder jag det hemma som en slags mys-dräkt. Så fort jag kommer in genom dörren, ser jag till att så snabbt som möjligt få mysa in i mitt mjuka underställ, perfekt temperatur, och med mjuka sockor till är outfiten komplett. Snyggt - njä, sensuellt - absolut inte, skönt - o, ja. När jag idag diskuterade julledigheten med några kollegor, visade det sig att flera andra också hade gått omkring i underställ under julen, och hade en viss aversion mot att krypa in i kostymer igen, det spänner här, det spänner där, och en kavaj är inte alls lika mjuk och töjbar som en fleece jacka. Inte nödvändigtvis för att man lagt på sig under julen, utan mest för att man inte är van att ha åtsittande kläder. Och visst kändes det lite instängt att dra på sig skjorta och kavaj i morse, men jag trivs ändå i den klädseln nästan lika bra som i mitt underställ.

För att fortsätta diskussionen on tvivelaktiga och otvivelaktiga beslut som jag skrev i ett tidigare inlägg. Jag hade bestämt att låta springbenen vila idag, och i stället cykla. Inget bra beslut. Jag var rädd för mitt liv, och fungerade troligen som effektiv bromskloss för de förvånansvärt många cyklister som var ute idag. Pulsen gick upp säkert lika mycket av att jag hade andan i halsen, som att jag utförde fysiskt aktivitet. Men, så länge det är snö och slirigt på vägarna får min cykel vila. Dubbdäcken i all ära, men jag är fegis.

Snö - okej, men när vägen är som gröt blir det lite för farligt för mig, åtminstone om jag ska cykla med trafik.

Nu, ihopkrupen i soffan, med underställ och mjuk-sockorna som jag fick i julklapp på och med datorn i knä, börjar jag drömma mig bort till morgondagens joggingtur.

7 kommentarer:

  1. Ingen missbrukare men jag kan helt klart hålla med dig om mysfaktorn.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittade min sida, för det innebär ju att jag hittade till din=)
    Just nu har jag ett stort missbruk av träningsboggar då jag sitter förkyld i soffan och själv inte kan träna, då är det kanon att läsa om andra som är ute och kämpar!
    Grymt att du satsar på maran... Dubbelt så långt som jag strävar efter. Men ge mig ett, två eller tre år så har jag gjort den oxå!
    Lycka till med träningen!

    SvaraRadera
  3. Anna - då är jag inte riktigt ensam alltså :) .

    Linnea - Kul att du hittade hit. Det är ju så himla motiverande att läsa träningsbloggar, och följa med hur andra utvecklas också! Maran är en grej som jag vill göra en gång, sen kanske jag känner lite mer för halv-mara, det känns som att den distansen är ganska behaglig, man är inte på maxpuls hela loppet, utan lunkar på i behaglig takt, och man återhämtar sig också ganska snabbt efter en halv-mara.

    SvaraRadera
  4. tanken på att glida runt i underställ har faktiskt aldrig slagit mig. Inte annat än när jag är i fjällen! Hmmm, låter som om mysbrallorna har fått en fullvärdig konkurrent. tack för tipset!

    SvaraRadera
  5. Inte underställ, men funktionskläder. Och det första som jag gör när jag kommer hem är byter om. Ut ur kostymen och in i träningskläderna;)

    SvaraRadera
  6. Ruth - roligt att du tittade in! Är inne på din blog ganska ofta faktiskt.

    Lena - aha... du kör riktigt träningskläder, det är ju nästan as bad as underställ :) .

    SvaraRadera
  7. Hi, hi, jag gillar också underställ, det kvalar lätt bland de skönaste och vanligaste plaggen på min kropp!

    SvaraRadera