måndag 14 september 2009

Tack, ett-två-core

Först: Vilka härliga blogg-läsare jag har! Tack för alla grattis:ar och fina kommentarer jag fått här på bloggen, mail och på FB! Och jag har blivit alldeles tagen då jag surfat in på Petras, Lizas och Mikaelas bloggar!

Men hey - jag har ju inte precis tagit VM guld. Nu springer vi framåt!

Sedan: Visst ska man se till att återhämta sig efter ett långlopp, men jag måste ändå få hålla med det som Linda skriver; Lopp i all ära, men det att man behöver ladda innan, vila, och återhämta sig efteråt, det är inte heller min favorit. Det är träningen som jag gillar bäst, och jag trivs som fisken i vattnet när jag får nöta mina kilometrar, springa intervaller då det suget lägger in. Ändå skulle jag ljuga om jag skulle säga att jag inte gillar lopp, för om jag tänker tillbaka på sommarens träning, är det ändå upplevelser som 12 timmars loppet som gett en guldkant.

Och så glömmer ni väl inte coren?

18 kommentarer:

  1. Vila verkar inte gå hand i hand med dig. Din kropp måste vara en magiskt på att återhämta sig.

    SvaraRadera
  2. Ja fröken Snork, här coras det. Har slarvat lite med hemläxan men på gymmet coras det hårt :)

    SvaraRadera
  3. jag har seriöst också hakat på coren, och det går fint. Tack för hjälpen.

    SvaraRadera
  4. *skäms* Jodå det jag har totalt glömt/missat/förträngt. Får bli en total nystart...

    SvaraRadera
  5. Couldn´t agree more! Träningen är verkligen den roligaste biten. Men samtidigt behövs det en tävling då & då för att träningen ska vara fullt fokuserad...

    SvaraRadera
  6. Håller med träningen outstanding, härligt när man kan gå ut och bara köra på.

    Även jag återupptar nu coren, har legat nere nu ett tag för att jag inte har orkat. Nu har jag all energi och inga ursäkter...

    SvaraRadera
  7. Åh, Snorkkis, det är ju dock sanna ord, alltihop! :)
    Coren skall det bli bättring med, promise! :)

    SvaraRadera
  8. Skönt att höra att du inte vilar;) Av vila blir man ju ändå bara seg av. Grattis till segern, sådant är ju alltid kul!

    SvaraRadera
  9. Du är verkligen imponerande och inspirerande! Stort grattis till segern!!!

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Läste någonstans att du är bra på att följa din magkänsla - kan du inte berätta om varför!?

    http://www.minmagkansla.se/

    Om din magkänsla är bäst vinner du en resa till, och helikoptertur över New York!

    Tack för en bra blogg!

    /Carl Adam

    SvaraRadera
  11. Eller hur! Vilka lopp. Vilka minnen. Och vad fantastiskt det är med träningen dit!

    SvaraRadera
  12. Anna - Tja, totalvila tror jag inte på för att återhämta sig... men man får ta det lilla lugna ibland!

    Daniel - Fina fiskar :)

    Cecilia - kul att du är med!

    mialena - Jag får ju erkänna att jag inte heller betett mig prickfritt. Vilken tur att man får förbättra sig!

    Malin - Verkligen!

    Carina - Träning ÄR roligt! Och så glad man blir att höra att du är energirik igen!

    Mikaela - Ja tänk vad härligt att få träna!

    Lena - Tack! Och you bet att man blir seg av vila.

    Katarina - Tack :)

    carladam - tja, en helikoptertur över mina gamla kvarter vore väl inte helt fel. Dock är jag inte en som går helt på magkänsla; är nog mera en förnuft-följare, med en massa outliers.

    Mia - O ja, och alla människor, alla möten, ahh...

    SvaraRadera
  13. Man får välja sina strider (lopp). Men det är ju vägen till målet som är det härligaste i längden :) helt klart!

    SvaraRadera
  14. Ha! Du ger dig inte. Vilken bra motivationshöjare att läsa din blogg (som alltid)
    Apropå core så vet du ju min inställning - jag kör på Friskis. I måndags 2 timmar varav säkert 40 minuter är ren core-träning.

    SvaraRadera
  15. Ett VM guld är det!

    För dig står det för "Vila Mindre" och det gillar jag skarpt.

    Du vet ju att jag kan det där med förkortningar... :)

    Fortsätt att inspirera!

    SvaraRadera
  16. Du är värd allt beröm för all den inspiration du ger både mig och många andra. Och ja, lopp är kul någon gång, särskilt när man ser tillbaka på dem... men det är vägen dit som gör mödan värd, eller hur man nu säger. På tal om core, är det ok om man styrketränar ist eller borde man göra både och för bästa resultat?

    SvaraRadera
  17. Man blir verkligen inspirerad av din blogg. Hur duktig du är som orkar löpa 50 km, blir helt imponerad och vilken presation sen, otroligt=). Jag kanske borde pröva halvmaran åtminstone nån gång...till att börja med

    SvaraRadera
  18. Linda - Ja, precis. Plocka russinen ur kakan liksom!

    Andrej - 40 min core låter maffigt! Kan man skratta eller hosta dagen efter ett sånt pass?

    Janne - Hehe, jo, jag börjar känna till att du är ganska påhittig av dig; härlig humor! Du anar inte hur mycket löparkläder jag kunnat shoppa för att du kom fram med idén att SL stod för shoppa löparkläder :). När jag tänker efter... tror jag skickar fakturan till dig!

    fartfylld - Tack, vad söt du är! Och styrka är väl jätte bra - då får man väl automatiskt in lite bålstabilitet också.

    Löparnörden - Kul om man kan inspirera; då blir jag ännu mer inspirerad! Och halvmaran är en bra start! Jag sprang ju min första halvmara för bara ett år sedan, och nu har det som du noterat gått utför :)

    SvaraRadera