onsdag 16 september 2009

Fy skäms + på gång

Multitasking - ibland effektivt men fungerar inte alltid.

Förra veckan investerade jag i en spikmatta (mer om den en annan gång). Igår kväll skulle jag ligga på den en stund för att slappna av. Avslappningsmomentet var liksom huvudargumentet till att jag ville ha en spikmatta. Efter att jag legat på spikmatta kanske 15 minuter igårkväll, kom jag på mig själv med att ligga med mobilen i handen, och läsa och till och med svara på jobbmail. Fy skäms på mig. Så effektiv är varken spikmattan eller jag själv. Det fungerar inte alltid att multi-taska.

Jag börjar känna mig relativt återhämtad från helgens 50 km, och det börjar kännas som om det är dags för lite annan typ av löpning än enbart transportlöpningen i makligt tempo. Min ena vad är ännu lite styv, jag och mina ben håller på att tagga till oss igen!

För er som är intresserade av transportlöpning, ett betydligt bättre sätt att utföra multitasking, ger jag rådet att hålla ögonen öppna på min blog de kommande dagarna. Jag är fast i transportlöpningen, och vill gärna övertyga andra att testa detta. Mer om detta utlovas inom kort!

Under tiden bjuder jag på en vacker bild från Uppsala-banan i helgen. Denna gång utan någon sunkig löpare med på bild.

17 kommentarer:

  1. Gick banan förbi den platsen? Då förstår jag att det gick bra att springa!

    SvaraRadera
  2. bort m mobilen när du spikmatt:ar!!

    SvaraRadera
  3. Men jag gillar bilder med sunkiga löpare! Även om just den sträckan ser himla fin ut även utan sådana :)

    SvaraRadera
  4. Ha haa så där var jag förut också, tills jag började Yoga. Testa!!! De första gångerna jag testade satt jag och kikade halvkisande på de andra (när man skulle blunda) och funderade om jag skulle dra allt för mycket uppmärksamhet till mig om jag gick ut.

    SvaraRadera
  5. haha. Ni tjejer borde lära er mer av oss killar. Gör en sak åt gången istället. Det blir MYCKET bättre.

    SvaraRadera
  6. Som sagt, 1-2 oktober byter mitt jobb arbetsplats under en lång renovering och jag är sjukt sugen på att införliva detta med transportlöpning i min vardag då....

    SvaraRadera
  7. Joel - Yep, fast i andra riktningen, och runt Studenternas IP. Trevlig bana faktiskt!

    Suzan - ja, absolut!

    mialena - Hihi, men ultralöpare är faktiskt inte så himla fashion av sig :)

    Pain - kanske det vore dags att klämma in pilates dvd.n snart.

    Andrej - Det har du säkert rätt i :)

    fartfylld - Ser fram emot att läsa om dina commuter upplevelser sen!

    SvaraRadera
  8. Maila på spikis...fy skäms!
    Imorgon får du lämna den hemma - du ska på Golden Circle Comedy Club! Kika in hos mig...! :) KRAM

    SvaraRadera
  9. Självklart håller jag koll på din blogg också de kommande dagarna...

    Fin bild! Även om det inte var en pigg löperska med på den. :)

    SvaraRadera
  10. Jag hade så himla gärna transportlöpit. Det är ju sån fruktansvärd tidsvinst. Men det är inte genomförbart för mig då jag har ~60km till jobb.

    SvaraRadera
  11. Ja hurra, mer om transportlöpning, it is the shit!

    SvaraRadera
  12. Vad tycker du annars om spikmattan? Något som det löns att investera i?

    SvaraRadera
  13. Väntar otåligt på den utlovade informationen om transportlöpning! Ska verkligen försöka komma igång med det nästa vecka om jag känner mig bra!

    SvaraRadera
  14. Jag är impad över att du bara gjorde EN grej när du låg på spikisen. Själv hade jag säkert både kollat internet, pratat i mobilen, bläddrat i en tidning och lyssnat på radion....:-P
    Om mina fötter bara pallat asfalt så hade jag mer än gärna transportlöpt. Åtminstone när jag är i 08-land. hemifrån och hit är det 25 mil så det kan ju bli lite drygt...;-)

    SvaraRadera
  15. Ser fram mot information kring transportlöpning. Jag funderar själv start på att börja med det men tycker det känns lite knökigt logistiskt. Vill ha alla tips o råd du kan förmedla!

    SvaraRadera
  16. haha kanske inte riktigt dte som är poängen med spikmattor ;)

    SvaraRadera
  17. Helena - Ska inte upprepas :)

    Janne - Kanske löperskan var för snabb, så att fotografen inte hann med?

    Dunceor - ja 60 km låter aningen långt...

    Jenny - Jo, tycker den verkar bra för avslappning... om man inte mailar då.

    marathonjohan - Kul att du tänker försöka!

    Ingmarie - Det får jag testa... eller inte :)

    Carina - Då hoppas jag att jag kan komma med lite bra tips snart.

    Emli - Aha, är det inte? :)

    SvaraRadera