onsdag 30 september 2009

Fortsätter reka #3

Förra veckan kollade jag in marathon banorna i Chicago och Boston. Nu rekar jag på närmare håll.


Senast jag var i London vad i slutet av maj. Då träffade jag mialena som förklarade lite hur start- och målområdet i för London marathon ligger, och jag fick även något löppass i Hyde Park. Nu är jag i London igen, och får ta tillfället i akt att inspektera banan närmare. Att få startplats här är inte heller det lättaste. Om det i Boston är krävande kvalgränser som måste underskridas, bör man här även ha tur i lotteriet om startplatserna. Om jag inte kommer ihåg fel, hade mialena gått med i detta lotteri. Kanske något man kunde testa nästa vår då lotterna släpps.

7 kommentarer:

  1. Lite avis på dig som får resa så mycket är jag allt... Och att springa runt (om du hinner) är ju det allra bästa sättet att lära känna en ny stad!

    SvaraRadera
  2. Härligt med London! Var med vid nästa lotteri.

    SvaraRadera
  3. Jag är sugen på Boston. Rekade LA Marathon och San Diego i början av sommaren och är även sugen på att någon gång springa Rocknroll marathon i San Diego. LA loppet verkade inte speciellt kul. Men Boston... Vad är kvalgränsen? Kanske kombinera det med en jobbresa... Hmmm...

    SvaraRadera
  4. Tycker absolut du ska vara med i lotteriet! Var snabb bara, det var bara öppet några dagar.
    Man ska få svar "i början av oktober" tydligen. Vet inte om jag vill komma med eller inte...

    SvaraRadera
  5. marathonjohan - Ja visst är det roligt att resa, sådär i lagom mängd. Och London är ganska behagligt resmål. Tyvärr ingen löpning denna gång, men kanske nästa vecka.

    Åsa - Får fundera på det faktiskt.

    Lena - Då du är rehabad och klar är ju gränserna inget hinder för dig. Tror det skulle ligga på omkr. 3.30-3.40? Man får lov att vara smart... planera in jobbresa som "råkar" sammanfalla med lämpligt marathon. LA låter också spännande; går den då månne sommartid då det kan vara ganska tropiskt?

    mialena - Håller tummarna för att du kommer med :)

    SvaraRadera
  6. Trots att det måste vara mkt tuffare att resa mkt till bl.a. USA jämfört med att bara resa inom Norden så låter det så jäkla mkt roligare. Samtidigt då jag vet att du inte har så mkt fritid och då spelar det inte så stor roll var man egentligen är... Boston och London tillhör mina favoritstäder (har vänner boendes i bägge städerna och därmed en anledning att åka till dem lite oftare) och jag skulle lätt kunna byta en av mina Norden-resor mot en resa till underbara höst-Boston.

    SvaraRadera
  7. Miss Agda - Praktiskt att ha vänner i favvo städerna :) . Visst är det slitigt med resorna, men det är ändå det som jag får ut av dem som är det absolut bästa med mitt jobb, och det som jag tycker är roligast och mest utvecklande!

    SvaraRadera