fredag 18 september 2009

Fy skäms #2

Fast nej, nu tänker jag inte skämmas. Ibland "orkar" man helt enkelt inte. Inte för att man är trött, på dåligt humör eller har låg energi nivå, utan för att man inte har lust, eller tycker att man nödvändigtvis behöver. Ibland kommer andra sysselsättningar emellan. Och ibland är det ok att hoppa över träningen.

Igår var det en sådan dag. Jag sprang som vanligt till jobbet på morgonen, och hade planerat in att springa efter jobbet också, men inte hem, utan istället komma tillbaka till jobbet för dusch, och sen gå iväg på fika innan ett besök på Golden Circle Comedy Club (tack Helena för biljetterna). Först drog jobbet ut lite på tiden, och jag bestämde mig för att hoppa över löpningen, och istället ta ett kort styrkepass på gymmet. Jobbet drog ut lite mer på tiden, och jag bestämde mig för att hoppa över också styrkan. Istället fick det bli en kort promenad för att möta upp Trollet, och träningen fick bli i form av magmuskelträning till följd av skrattande.

Visst, det var fullständigt ok att hoppa över träningen, det skadade inte. Men. Jag slås än en gång av hur smidig min kära transportlöpning är. Då är det inget snack om saken. Spring hem eller sov på jobbet. Ingen större effort i själva momentet att ta sig ut (för det är ju det som är det kritiska - väl ute kan man ju inte annat än njuta!).

Härliga morgon!

Back on idag morse, då jag hade extra energi, och kunde njuta av skön höstluft och en extra sväng på vägen till jobbet. Och inget snack om saken huruvida jag skulle springa hem efter dagens slut. Det skulle ju vara lite tråkigt att tillbringa helgen på jobbet.

Och, som jag tidigare skrev; för er som är intresserade av transportlöpning är det saker på gång.

Varifrån kom denna? I alla fall ligger den på vardagsrumsbordet. Men den är inte min.

12 kommentarer:

  1. Ok, skicka klockan till mig. Jag behöver en ;-)

    SvaraRadera
  2. Nä det är verkligen inget att skämmas för! Allt blir ju inte alltid som man tänkt. Och jag ser fram emot mer om transportlöpning!

    SvaraRadera
  3. Men berätta, jag blir nyfiken!

    SvaraRadera
  4. Åh! Om du inte vet var du ska göra av den och den ändå bara ligger där och skräpar så kan jag ta hand om den. Inga problem!;-)

    SvaraRadera
  5. Det är klart att det är ok att missa ett pass ibland, du hade ju faktiskt sprungit dit!! Så helt otränad blev du ju inte den dagen...

    Klockan är awesome, du kommer bli nöjd (hoppas verkligen det är din i alla fall)

    SvaraRadera
  6. Skämmas? Äh, ibland kan man ju dra till med klyschan "vilan är den viktigaste träningen".

    SvaraRadera
  7. Joel - Fast då kan det finnas risk för att jag åker ut också... och jag unnar ju maken en Garmin :)

    Therese - Spontanvila kan vara riktigt skönt!

    Anna - Inget i hästväg... tänkte bara komma med lite tips.

    Ingmarie - Hoppsan, nu ligger den inte längre kvar.

    Carina - Ja visst är det. Och jag köpte alldeles nyligen min 305:a så jag får leva med den ett tag :)

    rosenblom - Och det ligger ju nåt i det faktiskt.

    SvaraRadera
  8. Du har inget att skämmas för :).
    En sån klocka vill jag också ha!
    Trevlig helg på dig!!

    SvaraRadera
  9. Ja, jag är nu lika nyfiken som Anna! När kommer tipsen?
    Har du med dej kläder och sånt varje dag då du springer till jobbet? Stiger du upp kl.5 varje morgon då eller hur hinner du?
    Tycker det låter intressant det där, men väldigt omständigt och jobbigt, eller för mej i alla fall...men berätta gärna! :)

    SvaraRadera
  10. Åh Rålis i solsken, attans att jag inte var med dig där! :)

    SvaraRadera
  11. Daniel - Tack! Trevlig helg till dig också!

    Liza - Bara skrivklådan fixar sig :) . Mycket snart!

    Mikaela - Ja, jag tog bilden då jag väntade på dig :) . Men nästa vecka!

    SvaraRadera
  12. Hoppsan, är det något virus det där med klockan. Det ligger en på mitt bord också.... Fast jag har köpt den alldeles själv..... Ibland händer det saker som gör att den planerade träningen inte blir av, så är det bara. Fast om man aldrig planerade någon träning, ja herregud, då skulle det knappt bli någon träning alls! Alltså - bättre att ett och annat planerat träningspass inte blir av än att inte planera alls....

    SvaraRadera