fredag 25 september 2009

Fortsätter reka

Känns som relativt flackt.

Tidigare i veckan var jag och kollade in Chicago marathon banan. Men varför nöja sig - Vilken marathonlöpare känner sig inte sugen på Boston marathon? The Marathon liksom. Jag bestämde mig helt enkelt för att reka den banan också. Men det lär nog inte bli mera än så. Jag vet inte riktigt vad kvalgränserna ligger på, men en seg Snorkkis är nog för långsam. Och inte blir hon snabbare av all vila, kopiösa mängder kaffe och butter-bagels heller. I och för sig går Boston Marathon först i april nästa år. Och jag fortsätter reka nästa vecka.

13 kommentarer:

  1. Ha en fortsätt härlig vistelse i USA! Du kommer vara superladdad och fulltankad med ny löparenergi väl hemma igen! :)

    SvaraRadera
  2. http://www.bostonmarathon.org/BostonMarathon/Qualifying.asp

    Tuffa krav Sofie, men som du säger är det något maraton man vill ha på sin merit lista skulle jag troligen välja Boston.

    SvaraRadera
  3. Hmm, själv får jag nog vänta tills jag är 70 år eller nåt innan jag kvalar in. Om jag fortsätter att hålla samma tider som nu alltså...

    SvaraRadera
  4. Jag älskar Boston som stad. Var där förra året i mars (på St Patricks Day!) och det är en grym stad. Banan är rätt tung med lite backar i slutet. Banan börjar dessutom utanför stan så går inte enbart i stan. Det finns en hel del bra löparbutiker i stan också så ska du köpa skor/grejor är detta ett ypperligt tillfälle.

    SvaraRadera
  5. Ja jäklar i det 3.10 för herrar och 3.40 för damer i åldersgruppen 18-34 år... Jag får nog vänta tills jag är 1023.

    SvaraRadera
  6. Undrar vad kvalgränsen för Åland och Bromölla marathon är? :D

    Ha det toppen!

    SvaraRadera
  7. Jonna - Tack. Fulladdad vet jag inte, men sug efter löpning, yes!

    Staffan - Verkligen!

    marathonjohan - Att klämma ett marathon på omkr. 4 timmar när man e 70 skulle vara ganska nice!

    Dunceor - Jo Boston är trevligt. Hade inte någon tid att turista där denna gång, men var där för ca 2.5 år sedan som turist, riktigt skoj! Och några löparbutiker blev det inte tyvärr (eller som tur är).

    Joel - Eller snabba på ordentligt :)

    Mia - Har för mig att det är ganska tuffa. För Åland tror jag man måste ha typ 10 cm pannben. Bromölla vet jag inte... :)

    SvaraRadera
  8. Kvala in till NY. That's the shit!

    SvaraRadera
  9. n'batha - Har du sprungit NY-maran? Har ju bott där ett år, och sprungit en del rundor i Central Park, och det lockar med maran. Var där på jobb förra året då maran gick, och då var det lockande att skippa alla möten och leta en startplats istället :)

    SvaraRadera
  10. Äsch, Bostongränserna blir allt snällare ju äldre man blir. En vacker dag är vi där Snorkis! :-)

    SvaraRadera
  11. Bara att vänta ut rätt kvalgräns...

    SvaraRadera
  12. Boston är marornas mara. Så är det bara. :-)

    SvaraRadera
  13. gullfossingen - Ja, tänk vilket flyt vi har - vi blir snabbare och snabbare, och gränserna snällare (utan att vi typ blir äldre, eller?).

    Carina - Och så hjälper vi gränserna lite på vägen med att speeda upp!

    Mackan - Helt klart. Så är det faktiskt bara. Face it.

    SvaraRadera