onsdag 2 september 2009

Socker, fleece och blogglunch

I morse när jag när jag kom från omklädningsrummet och mötte en av mina kolleger i korridoren frågade han lite försynt "du har väl inte sprungit hit i dethär regnet?". "Jo, jag är ju inte gjord av socker heller" svarade jag. Jag kommer ihåg att samma kollega hade en liknande kommentar i vintras när det snöade riktigt blöt snö och gigantiska flingor. Då var mitt svar "Jo, jag sprang hit; vilken tur att jag inte var klädd i fleece-dress!". Stackars omtänksamma kollega som får stå ut med mina argument för att inte tycka att vädret är fel för att springa.

Som tur var kikade solen fram en aning, och vid lunch var det riktigt behagligt väder; perfekt för en lunch ute, i dunder trevligt sällskap med Mikkan. Så trevligt att vi redan planerat in en uppföljare! (Antar att vi är för nya på dethär med blogg-luncher, eftersom vi inte kom på att fotografera vår goda lunch, men Mikkan fångade i alla fall oss på bild.)

10 kommentarer:

  1. ¨Rätt. Man skall inte leta ursäkter för att slippa träna utan hitta anledningar till att träna.

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha svar på tal sådär! Händer inte så ofta.

    SvaraRadera
  3. *fortsätter på Andrejs kommentar: Och att hitta en träningsform som man tycker är KUL att träna, då brukar vädret inte spela så stor roll längre!

    SvaraRadera
  4. Hihi, vilken ljuvt dräpande kommentar: jag är väl inte gjord av socker heller, så bra! :)

    SvaraRadera
  5. ja det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. Jag löper dock inte till jobbet men använder cykeln i ur och skur, vinter som sommar.

    SvaraRadera
  6. Det är en del av njutningen med löpning tycker jag, det finns liksom knappt nåt väder som är för dåligt. Skulle väl vara om åskan går precis i närheter eller nåt då... Blöt blir man ju ändå liksom :)

    SvaraRadera
  7. Jag ska stjäla din kommentar tror jag, bra :) och som sagt, tar man alla väderanledningar till att låta bli så blir det inte mkt träning gjord!

    SvaraRadera
  8. När nån frågar om jag ska ut i regnet brukar jag dra till med det klämkäcka "Ja det gäller att passa på, snart slutar det".

    SvaraRadera
  9. Haha, det där känner man ju igen! Det finns ju alltid folk som har undanflykter för att inte träna. Vad skönt det känns att kunna knäppa dem på näsan lite! Det finns inget dåligt väder.... :D

    SvaraRadera
  10. Hahaha...du är för skön! UNDERBARA svar på dumma frågor! ;)

    SvaraRadera