söndag 6 september 2009

Genom väggen

För någon vecka sedan beklagade jag mig lite på mail chatten för Staffan (och på bloggen) att senaste numret av Runners World inte riktigt gav det tuggmotstånd jag önskade. 5 minuter senare fick jag ett mail av Staffan med ett 10-tal löpar- och ultraböcker han rekommenderade.


Jag klämde på "order" knappen, och fick i fredags mitt exemplar av Running Through The Wall. Boken innehåller ett antal berättelser om löpare på olika nivåer som sprungit ultralopp. Jag har ännu bara läst några av berättelserna, men är redan fast. Litterärt är boken kanske inte den mest avancerade, men det är känslan; känslan av ultra. Man myser iväg med berättelserna och är man inte övertygad lär man bli. Tack för boktipset Staffan!

8 kommentarer:

  1. Ett annat boktips: http://trningochannat.blogspot.com/search/label/Murakami

    SvaraRadera
  2. Tack för "följandet"! Jag jobbar också med ultra nuförtiden. Skall ta mig över 7,5 km :-)

    SvaraRadera
  3. Intressant. Jag tyckte ett tag att RW blev så himla mycket bättre men nu på sistone har den blivit... trist, tråkig och riktigt tramsig! (Med vissa undantag..;-) )
    Kanske borde starta en EGEN tidning!

    SvaraRadera
  4. Åhhh! Boktips tycker vi om!

    SvaraRadera
  5. Oh, bra med boktips! ska googla genast!

    SvaraRadera
  6. Bra att låta Staffan läsa och utvärdera, så läser vi det gottaste sen. :)

    SvaraRadera
  7. BoelMaria - Tack för tipset! Ska kolla in den boken!

    Andrej - Borde inte vara några problem för dig!

    Ingmarie - Ja, precis så tyckte jag också; att RW var på god väg, men så gick något snett. Bloggar fungerar ju kanske lite som "egna" inspirationskällor. Då väljer man ju långt själv vad man läser.

    Anna - Var lite sugen på din Running formula också, kanske nästa gång jag beställer nåt!

    Petra - Rekommenderas!

    MarathonMia - Precis! Och så var han så snäll att han skickade adlibris länkarna till mig i mailet, så att det bara var att klämma och beställa. (Betalar han måntro räkningen också?)

    SvaraRadera
  8. Måste genast läggas till önskelistan!

    SvaraRadera