söndag 1 mars 2009

Vecka 8 + 9

Har inte sammanfattat förra veckan, så jag gör det samtidigt som jag sammanfattar denna vecka. Förra veckan körde jag ganska tuff, eftersom jag visste att denna vecka skulle bli lugnare träningsmässigt. Jag är egentligen ganska nöjd med båda veckorna. Denhär veckan blev det dock inget långpass. Skulle ha haft möjlighet till det idag, men kände mig ännu lite trött i kroppen av sömnbrist, och jag prioriterade att se på Vasaloppet, med bara en timmes break för löpning, istället för 2.5. Att kan förra veckan kom upp i "bara" 97 km löpning, när jag var så nära 100 känns inte heller som någon förlust. Jag gick ju över 100 veckan innan, och det räcker. Att köra mängdveckor var något jag upplevde som väldigt positivt. Blev inte alls sliten, kanske följer jag Super-Karins spår och tar en 100 miles vecka snart?

V. 8
Måndag: Cykel 20 min + styrka 15 min (morgon), Löpning, fartlek 49 min 9 km (kväll)
Tisdag: Löpning 47 min 8 km (morgon), löpning 51 min 9 km (kväll)
Onsdag: Löpning, tempo 43 min 8 km (morgon), cykel 20 min (kväll)
Torsdag: Löpning 45 min 8 km, löpning 44 min 7.5 km
Fredag: Löpning 50 min 8.5 km (morgon), löpning, tempo 47 min 9 km (lunch)
Lördag: Löpning, långpass 140 min 24 km
Söndag: Löpning 34 min 6 km, pilates/ rehab 20 min.

Totalt 625 min (10 h, 25 min), löpning 97 km.

V. 9
Måndag: Löpning 43 min 7.5km (morgon), löpning 90+10 min 12+1 km (kväll)
Tisdag: Löpning 30 min 4 km
Onsdag: Löpning 85 min 13 km (morgon där)
Torsdag: Löpning 33 min 6 km (intervaller), löpning (i gassande sol) 30 min 5 km
Fredag: Vila - Pilates 15 min (sen blev det 30 timmars resande)
Lördag: Löpning 60 min 10 km (efter de 30 timmarna)
Söndag: Löpning 60 min 11 km

Totalt 436 min (7h 16 min), 70 km löpning.
Bra mängd - vila relation med tanke på att jag var 5 dagar på arbetsresa.

Nu känner jag att kroppen har fått lite extra behövlig vila, så jag ser fram emot att köra både kvalitet och kvantitet kommande vecka. Slutet av veckan kommer förhoppningsvis att innehålla en del härlig längdskidåkning!

3 kommentarer:

  1. Var får du orken ifrån människa:) Jag är så in i bengen impad OCH du har varit på tjänsteresa. Du kommer att få en så jäkla grym tid på marathon. Och vilket flow du verkar ha. Du måste ha en grym känsla i kroppen just nu.
    Kul att det går så bra.

    SvaraRadera
  2. Shit vad du springer människa!
    Men det är väl så mycket lättare när man tycker att nått är roligt. Mina springrundor brukar vara på 2-3km, vilket förmodligen bara är som uppvärmning för dig =)

    SvaraRadera
  3. Anna - Tack! Ja, det känns faktiskt riktigt bra just nu. Lite sliten kände jag mig efter USA resan, med tidsskillnaden, och när jag bara sovit ca 4 timmar per natt i 4 nätter, men idag känner sig till och med huvudet med igen :) .

    Cissi - Men då tränar jag ju faktiskt inget annat än löpning (nästan). Jag skulle verkligen vilja ha lusten att göra nåt annat också, men nu känns löpningen så jäkla kul!

    SvaraRadera