tisdag 31 mars 2009

Rationell logistik?

När man springer till och från jobbet (oftast), är ju logistiken med kläder etc. något som måste fungera också. Jag har fått det hela att fungera relativt bra, och konstaterat att det faktiskt går ganska bra att springa med lap-top i ryggsäcken; i alla fall utan att jag tagit skada - hur lap-topen mår vet jag inte, men ännu verkar den ha klarat sig.

Raka och fina, färdiga att klämmas ner i ryggsäcken för en fuktig transport.

Nu till problemet, trots allt : Så gott som varje veckoslut stryker jag ett antal skjortor inför kommande arbetsvecka. När jag sen skall till jobbet på måndag morgon, trycker jag ner några av dem i väskan, och samma händer igen på typ onsdag. Hur jag än försöker vika dem rakt och snyggt, är de inte perfekt raka när jag vecklar ut dem från väskan. Jag är för snål att föra dem till kemtvätt, det nöjet får bara kavaj-dräkterna som i allmänhet bor på jobbet, men skjortor som man gärna tvättar ofta måste ju transporteras på ett eller annat sätt. Jag får väl stå ut med lite dragspels inspirerade skjortor tills jag hittar en bättre lösning, eller tills jag blir mera förmögen och kan kemtvätta fem skjortor i veckan.

Så till väsentligheter: Träning!
Tisdag kväll, 32 km lugn löpning hittills under veckan, coren avklarad, och benen börjar längta efter intervaller. Kanske olgor någon dag?

8 kommentarer:

  1. Tisdag och 32 km avklarat, inte illa! =)
    Jepps med skor ska man ta det säkra före det osäkra! Näe inte nån premiärtur ännu, var på spinning idag men tänkte börja med att gå in dem!

    SvaraRadera
  2. Kan du inte skicka med skjortorna med en jobbarkompis alternativt rulla de på en rulle?

    SvaraRadera
  3. Cicci - att gå in skorna först är nog bra ide´.

    Magdalena - visste ju att jag skulle få lite bra tips! Om jag ska anlita jobbarkompisarna får jag nog lov att skicka med dem 5 använda skjortor hem på fredag, och be att dom kommer tillbaka tvättade och strukna på måndag, de bor ju inte riktigt i samma hus som mig. Tidigare kunde jag skicka mina väskor med maken, men nu har ju han också gått och blivit knäpp, och också springer till jobbet, så där föll den livlinan. Får testa med ngn slags rullning :).

    SvaraRadera
  4. Jag skulle nog vika dem som butikerna gör, med silkespapper (snatta på blomsteraffär? ;) och hela baletten, plus lägga dem i en tunn kartong, sån där presentkartong från valfri klädaffär. Eller avveckla dem helt, avskyr att stryka!

    SvaraRadera
  5. mialena - det låter smått omständigt, men fungerar säkert. Tack för tipset :)

    SvaraRadera
  6. Strykfria skjortor? ;) Jag har flertalet skjortor som jag försiktigt viker ihop och sen hänger upp utan att få dessa crinkles som 100% bomull gärna gör..

    SvaraRadera
  7. Lotta - ja det vore väl bäst. Finns det sådana? Som är sköna mot huden också?

    SvaraRadera
  8. Ja, de är helt okay! Mina är från både från H&M och Sisters till dyrare märken. De har ofta lite stretch i sig - så det är ju iofs även en fråga hur man vill att de ska sitta på. :)

    SvaraRadera