tisdag 1 juni 2010

Kapar sekunder för Er

Inför förra årets Stockholm marathon gjorde jag sista-minuten försök att kapa sekunder. Jag funderade bl.a. på att klippa håret, skaffade Linnéa-linne, psykade medtävlare osv. I år är jag lite mera generös. Jag tänkte nämligen hjälpa er som ska springa på lördag att kapa några sekunder.


Västerbron är väl det mest omtalade partiet på banan. I morse stannade jag på bron för att ta några foton att lägga upp här, som ni som springer på lördag kan kika på i förväg. På lördag kan ni således koncentrera er blick framåt, och springa på utan att vända på huvudet. Sightseeingen har ni redan fått genom dessa bilder, och ni behöver inte bemöda er med det då. Här snackar vi generositet.


Foto: Privat. Utsikt från The Bro igen (man ska ju över den två gånger; andra gången med ev. suddig blick vilket jag försökte simulera här)

Naprapat-Stefan vad också generös med sin tortyr-apparat idag. Han tyckte att det skulle vara bra att bulta på hälen lite för att få upp cirkulationen, trots att den känns återställd, typ mer som massage. Sure. Men jag tror stenhårt på shock-wave behandlingen så jag tog snällt emot, och fick också en genomgång och lite knaxande av rygg och nacke. Sådärsåatt.