onsdag 9 juni 2010

Krigsskador och löparsug


En av mina Linnéa-vänner, Helena, som sprang maran i lördags uttrycker nu på FB ett sug om att springa marathon igen. Idag liksom. Jag började fundera på min egen sugenhet, och kom fram till att jag nog inte är riktigt fullt så sugen. Inte idag. Däremot är jag galet sugen att springa Stockholm Marathon igen, och jag tror inte jag orkar vänta så länge som till nästa år.


Hjärnan skulle gärna springa ett marathon idag, men kroppen har en del krigsskador som inte riktigt är i mara-form. En del sviter som är småsköna: träningsvärk i både fram- och baklår, och sådana som är mindre välkomna: en viss överansträngning i ett knä, och lite ont i ena foten.

Dagens medicin har bestått av cyklande i turist-tempo, och ett snabbt pass på gymmet, där jag körde några övningar för överkroppen, och sen stretchade en lång stund. Antagligen blir det vila från löpningen i morgon också, men sen, sen måste jag börja springa igen - om inte annat så för att jag har en ultra-anpassad löparkjol som kommer att börja springa utan mig om jag inte hakar på.